قانون یکپارچه ایمنی شهری تصویب شود

پایش ۳۳ هزار ساختمان ناایمن پایتخت

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید تصویب قانون یکپارچه ایمنی شهری را در اولویت قرار دهند گفت:‌۳۳ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت پایش و ارزیابی شده است.

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۰

پایش ۳۳ هزار ساختمان ناایمن پایتخت

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره قانون یکپارچه ایمنی شهری اظهار داشت: حادثه پلاسکو نقطه عطفی در تاریخ تهران و کشور در حوزه ایمن‌سازی ساختمان‌ها و تأسیسات شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: مدیریت شهری در زمینه ایمن‌سازی ساختمان‌های تهران اقدامات زیادی انجام داده که در تاریخ ماندگار خواهد شد و قابل تسری به سایر سازمان‌ها و شهرداری‌های شهر تهران است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران در مصوبات مختلفی که انجام داده اعتبارات سازمان آتش‌نشانی را هم از محل صدور پروانه‌های ساختمانی، عوارض ساختمانی و بودجه‌های سنواتی افزایش داده است به طوری که همواره مسؤولین آتش‌نشانی اعلام می‌کنند که طلایی‌ترین روزهای خود را در مورد خرید تجهیزات دارند.

سالاری به ضرورت بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: برای اولین بار بر روی سامانه طرح تفصیلی ابلاغ شده ساختمان‌های خطرساز روی پهنه‌های گسلی ساخته نشوند.

وی گفت:‌چالش گودهای پر خطر نیز در نظر گرفته شده و این قضیه را پیگیری کردیم و تا پایان سال همه گودهای پر خطر تعیین تکلیف می‌شوند.

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه 33 هزار ساختمان ناایمن تا کنون ارزیابی شده‌اند گفت: برای ادامه مسیر ایمن‌سازی شهر قانون یکپارچه ایمنی شهری لازم داریم و دولت و مجلس باید این قضیه را مدنظر قرار دهند.

برچسب ها

ایمن سازی ساختمانایمن سازی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا