صبح امروز مطرح شد؛

مخالف جدی عضو شورای شهر تهران با ادامه فعالیت دلفیناریوم برج میلاد

عصر ساختمان- نوری گفت: اگر فعالیت دلفین برج میلاد می‌خواهد ادامه پیدا کند من مخالف جدی آن هستم.

شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

مخالف جدی عضو شورای شهر تهران با ادامه فعالیت دلفیناریوم برج میلاد

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حاشیه بازدید خود از مجموعه دلفیناریوم برج میلاد گفت: وقتی حیوانات را از محیط طبیعی خارج می‌کنیم و آن‌ها را به فضا‌هایی مانند پارک، سیرک و استخر منتقل می‌کنیم، این اقدام موجب وارد شدن آسیب به حیوان می‌شود و این سیاست با اصول کلی محیط زیست در تعارض است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: حیوان باید در محیط طبیعی باشد و به شکل طبیعی زندگی کند و باید بدانیم وقتی تغییراتی در زندگی حیوان ایجاد می‌شود، روند زندگی طبیعی او را دچار مشکل می‌کند.

صدراعظم نوری تصریح کرد: این سیاست باید از نگهداری حیوان در محیط‌هایی مانند دلفیناریوم، پارک، سیرک و باغ وحش جدا شود و خواسته من از مسئولان نظارت بیشتر در این امر است.

او با تأکید بر اینکه حیوانات باید کنترل شوند تا مورد آسیب و بی توجهی قرار نگیرند، افزود: در مورد مرگ یکی از دلفین‌های دلفیناریوم برج میلاد گزارش‌هایی به من ارائه شده که حاکی از آن است مرگ حیوان بر اثر ایست قلبی و به صورت طبیعی بوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه امیدواریم کمتر شاهد این قبیل اتفاقات باشیم، گفت: مسئول دلفیناریوم برج میلاد درباره علل مرگ «آلفا» گفت که حیوان به شکل مادرزادی دچار نارسایی قلبی بوده است.

صدراعظم نوری گفت: من با ادامه فعالیت مجموعه‌هایی از جمله سیرک و یا دلفیناریوم مخالف هستم.

برچسب ها

محیط زیستشورای شهر
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا