ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در طرح «ملی مسکن» کرمان

عصر ساختمان-سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: حدودا ۱۰ هزار نفر در استان ثبت‌نامی داشتیم که در مرحله پالایش قرار دارند.

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۰۰

ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در طرح «ملی مسکن» کرمان

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، حاجی‌زاده امروز در جلسه شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه در حوزه شمال استان کرمان بالغ بر 25 هزار و 500 واحد مسکن مهر طی سال‌های گذشته و تا امروز به طور رسمی افتتاح و تحویل متقاضیان شده است، اظهار داشت: آخرین مرحله واگذاری شامل یک هزار و 10 واحد در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه 7 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که بخشی از آنها پرونده قضائی دارند ودر حال رسیدگی در مراجع قضائی هستند، عنوان کرد: یک هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم که با توجه به شیوه‌نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در حال تعیین تکلیف هستند، این واحدها 6 پروژه را شامل می‌شوند که فرآیند واگذاری آنها در حال انجام است و دو مورد آن قرارداد منعقد شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: در مجموع یک هزار و 900 واحد مسکن مهر باقیمانده که تا پایان سال با همکاری اعضای شورای مسکن و شرکت‌ها و متقاضیان باید تعیین تکلیف شوند که اختتام مسکن مهر را شاهد باشیم.

وی ابراز کرد: 340 واحد پروژه‌‌های تفاهمنامه سه جانبه انبوه‌ساز داریم که بخشی از یک هزار و 900 واحد باقیمانده هستند و با توجه به افزایش نرخ قیمت ساخت، باید از طریق منابع دولتی، فروش اراضی مسکن مهر، تسهیلات و آورده متقاضی تامین شوند.

حاجی‌زاده بیان کرد: خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن‌های مهر نیز طبق موافقتنامه‌ها مبادله شده باید دو سوم از سوی نهاد‌های خدماتی و یک سوم از سوی راه و شهرسازی تامین شوند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های دسترسی مسکن مهر به ویژه شهرستان‌های راور و کوهبنان و کرمان و شهر ماهان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود.

حاجی‌زاده در خصوص اقدامات انجام شده در راستای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون در استان گفت: کرمان به عنوان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن اقدامات اولیه را از مهر ماه آغاز کرد و حدودا 10 هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که در مرحله پالایش قرار دارند.

وی ادامه داد: 17 قطعه زمین را برای 17 پروژه مشارکتی طرح اقدام ملی در استان کرمان فراهم کردیم که چهار مورد آن در حال انجام قرارداد هستند و مابقی نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.

برچسب ها

ساخت مسکنطرح اقدام ملیطرح ملی مسکن
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا