معاون شهرداری تهران مطرح کرد؛

طرح خیابان کامل نباید تبدیل به بُت شود

عصر ساختمان- مظاهریان گفت: طرح خیابان کامل موضوعی نیست که همه جا بتوان آن را به کار برد و به زبان ساده خیابان کامل کلیدی نیست که به وسیله آن همه قفل‌ها باز شود.

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰

طرح خیابان کامل نباید تبدیل به بُت شود

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در نشست تخصصی POD (خیابان کامل) با تأکید بر اینکه در زمینه شهرسازی اشتباه بنیادین وجود دارد، گفت: شهرسازی خود از کلمه‌ای می‌آید که تفکرش بر ساختن است و اگر اینگونه به حوزه شهرسازی نگاه کنیم، دچار نگاه تک بُعدی شده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: ما در مکانی هستیم که باید حوزه شهرسازی را به درستی دید و زاویه نگاه ما شهرسازی را نباید با کارگاه ساختمانی اشتباه گرفت و اینگونه تصور کرد که با ایجاد کارگاه‌های ساختمانی در حوزه شهرسازی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و من می‌خواهم از این موقعیت استفاده کنم و بگویم که در حوزه خیابان کامل چه کار‌هایی نباید انجام دهیم.

مظاهریان تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که افزایش کیفیت زندگی در پایتخت مهم است و کار‌ها باید سنجیده باشد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدام‌هایی که نباید انجام داد، این است که طرح خیابان کامل موضوعی نیست که همه جا بتوان آن را به کار برد و به زبان ساده خیابان کامل کلیدی نیست که به وسیله آن همه قفل‌ها باز شود، زیرا ما باید پتانسیل محیطی را در اجرای این طرح در نظر بگیریم و همواره در مناطق مختلف پایتخت این پتانسیل باهم تفاوت دارد.

نباید در اجرای طرح خیابان کامل اقتدارگرانه عمل شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: نباید در اجرای طرح خیابان کامل اقتدارگرانه عمل شود و باید اجرای این طرح را بر اساس مشارکت پیش برد و به اعتقاد من اگر نتوانیم مردم و سرمایه‌گذار را برای اجرای آن قانع کنیم، نباید وارد اجرای آن شویم.

مظاهریان با تأکید بر اینکه طرح خیابان کامل مجتمع ایستگاهی نیست، گفت: از دیگر نباید‌ها در اجرای طرح خیابان کامل این است که نباید در اجرای این طرح جزئی نگری کنیم، زیرا طرح خیابان کامل ذیل طرح‌های شهرسازی مطرح می‌شود و تا نتوانیم به نتیجه برسیم که نگاهمان به شهر چگونه است، نباید وارد اجرای این طرح شویم.

وی با تأکید بر اینکه طرح خیابان کامل الزامات بنیادی دارد، افزود: اعتقاد ما این است تهران زمانی مشکلاتش حل می‌شود که پهنه جنوبی البرز تکمیل شود و تأکید من این است که در بحث خیابان کامل بُت‌سازی نکنیم، زیرا خیابان کامل یکی از راهکار‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

برچسب ها

شهرداری تهرانتوسعه شهرهاشهر سازی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا