معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی:

۳۵ میلیارد تاکنون برای مرمت خانه اتحادیه هزینه شده است

عصر ساختمان- معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی گفت: تا کنون برای بازسازی، مرمت و ساخت و سازهای جدید در خانه اتحادیه حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷:۰۰

۳۵ میلیارد تاکنون برای مرمت خانه اتحادیه هزینه شده است

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، یاسر جعفری معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی عصر امروز در حاشیه بازدید شهرداری منطقه 12 و یکی از اعضای شورای شهر تهران از روند بازسازی و مرمت خانه اتحادیه گفت: در سال 83 ساختمان اتحادیه در مسیر تخریب قرار داشت.

وی ادامه داد: در آن زمان قصد مالکین این بود که این خانه هم به مسیر ساخت و ساز برای تبدیل شدن یک مجتمع اقتصادی برود اما نهایتا در سال 93 این خانه تملک شد.

جعفری گفت: از همان زمان کار ساخت و مرمت این خانه آغاز شد البته 28 میلیارد تومان برای خرید آن هزینه شد البته می‌دانید که وسعت این ملک حدود 8 هزار و 300 متر است.

معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی ادامه داد: پروسه حقوقی اینجا یعنی رضایت 168 مالک حدود یک سال طول کشید که همکاری خوب دادگستری برای ما ارزشمند بود.

وی گفت: این ملک حدود 2900 مترو بنای ساخت شده داشت البته خیلی از اتفاقاتی که امروز می‌بینید نتیجه خانه سازی در اینجا و کار مرمت سازی است.

جعفری افزود: بخشی از خانه در مسیر مرمت کشف شد برای مثال بنای حوضخانه اصلا مشخص نبود و پس از آغاز مرمت کشف شد.

معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی ادامه داد: هر بار که بخشی از این خانه شناسایی شد مسیر و پروسه مرمت تغییر کرد و این یکی از همان دلایل طولانی شدن مرمت این خانه شد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات این خانه و مرمت آن بحث عدم استحکام بخش‌هایی از خانه بود که باید استحکام بخشی لازم صورت می‌گرفت.

جعفری افزود: در اینجا پیش بینی یک کار موزه‌ای قوی هم دیده شده و همه چیزهای لازم برای اینجا سنجیده شده است و این در حالی است که حدود 6 هزار متر ساخت و ساز هم در زیر بخش‌های خالی این ملک انجام شده است.

معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی در پاسخ به این سوال که برای ساخت و مرمت اینجا تا به امروز چقدر هزینه شده است گفت: منهای آن 28 میلیاردی که برای خرید خانه هزینه شده حدود 35 میلیارد هم هزینه مرمت شده است.

برچسب ها

زیبا سازیسازمان زیبا سازیخانه اتحادیه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا