قول رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص خانه تاریخی امیرکبیر

عصر ساختمان- نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها گفت: خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه شهرستان اراک واقع شده است که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول تجهیز و تکمیل این خانه را داده است.

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

قول رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص خانه تاریخی امیرکبیر

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، سعید صوفی نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران از تجهیز خانه امیرکبیر خبر داد و گفت: روز گذشته با مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور جلسه‌ای داشتیم و مقرر شد خانه امیرکبیر که ثبت یونسکو نیز شده است، تجهیز و تکمیل شود.

صوفی بیان داشت: بنده از دیار شهیدان، امیرکبیر و قائم‌مقام فراهانی و دیگر مفاخر و بزرگان ایران‌زمین در شورای عالی استان‌ها حضور دارم.

وی ادامه داد: زادگاه و منزل امیرکبیر در روستای هزاوه واقع در استان اراک است که به علت کمبود بودجه و تجهیزات هنوز تکمیل نشده است و از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کردیم نسبت به تجهیز و تکمیل این خانه قدیمی و تاریخی اقدام کنند که قول مساعد نیز دادند.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در حال حاضر محل قتل امیرکبیر که در کاشان واقع شده است دارای درآمد و گردشگر است ولی این خانه تاریخی شناخته‌شده نیست و گردشگران کمی دارد.

صوفی یادآور شد: روستای هزاوه دارای منظره‌ای زیبا و گردشگری است و پتانسیل‌های خوبی از جمله در بخش کشاورزی دارد. لذا مجددا از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست می‌کنیم به وعده‌شان در خصوص این خانه تاریخی اقدام کنند.

برچسب ها

گردشگریخانه تاریخیسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا