انسداد ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز ویلادره بومهن

عصر ساختمان-مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی هفته گذشته با انسداد ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز در منطقه ویلادره بومهن، از برداشت سالانه حدود ۶۹۳ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

انسداد ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز ویلادره بومهن

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا نیکنام با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی، همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته در منطقه ویلادره بومهن از توابع شهرستان پردیس 34 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق  1304 متر و دبی 35  لیتر برثانیه پر و از حیث انتفاع خارج شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 693 هزار متر مکعب آب سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

برچسب ها

بومهنچاهآب
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا