قیمت آهن ارزان شد

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می‌گوید: طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو آهن حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شد. در حال حاضر قیمت هر کیلو آهن با احتساب ارزش افزوده به چهار هزار و ۳۵۰ هزار تومان می‌رسد.

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۰۰

قیمت آهن ارزان شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تجارت نیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت آهن ارزان شده است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: هر ساله در فصل تابستان شاهد ساخت و ساز املاک بودیم و این در شرایطی است که از ابتدای ماه تاکنون ساخت و ساز در رکود کامل به سر می‌برد. همین عامل باعث شده تا قیمت آهن ارزان شود.

حمیدرضا رستگار در ادامه افزود: طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو آهن حدود هزار و 500 تومان ارزان شد. در حال حاضر قیمت هر کیلو آهن با احتساب ارزش افزوده به چهار هزار و 350 هزار تومان می‌رسد. ما معتقدیم چنانچه این رویه ادامه یابد هم تولیدکننده و هم توزیع کننده متضرر خواهند شد.

او اظهار کرد: متاسفانه در این بازه زمانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برنامه جامعی برای صنعت فولاد و آهن ندارند. با آنکه در بخش فولاد خودکفا هستیم اما قیمت این کالا به میزان تورم افزایش نیافت. عدم صادرات این کالاها و همچنین نرخ‌گذاری دستوری باعث می‌شود که تولید از رمق بیافتد.

رستگار گفت: پس از نفت فولاد می‌تواند ارزش افزوده و ارزآوری بسیاری را برای کشور به همراه آورد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به موقع بتوانیم رونق را در این حوزه برگردانیم.

برچسب ها

قیمت آهن آلاتبازار آهن‌آهنآهن آلات ساختمانی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا