رییس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق تهران اعلام کرد:

دشت ورامین در حال فرونشست

عصر ساختمان- رییس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران گفت: اُفت شدید سفره های آب‌ زیرزمینی در دشت ورامین خطر بزرگی را برای این منطقه به همراه دارد و زمین‌های این منطقه در حال فرونشست است.

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

دشت ورامین در حال فرونشست

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا کارگری، رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران در نشست خبرنگاران بیان کرد: در سال 1355 جمعیت ورامین 25 هزار و 792 نفر بوده است و امروز در چهار شهرستان دشت ورامین، یک میلیون نفر جمعیت داریم که جمعیت شناور نیز باید اضافه شود که نسبت به ابتدای انقلاب 19 برابر شده است.

کارگری گفت: امروز در جنوب شرق استان تهران از 2 منبع مطمئن، تأمین آب در مناطق جنوب شرق استان انجام می‌شود که منابع زیرزمینی و روی زمینی آن را تشکیل می‌دهد. در تابستان 1398 در منطقه خیرآباد، باقرآباد و ورامین از آب سطحی ماملو استفاده خواهیم کرد که با این کار مشکلات آب رسانی در منطقه دیار 15 خرداد کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب هیچکدام از شهرهای کشور روش فاضلاب شهری مطمئنی نداشته‌اند اما امروزه 217 تصفیه خانه فاضلاب شهری در ایران وجود دارد و به بهره برداری رسیده است. در جنوب شرق استان تهران، بیش از نیمی از خطوط آب و فاضلاب ایجاد شده و این شرکت با تمام قوت سعی دارد که در آینده نزدیک کلیه خطوط را به سرانجام برساند و با این کار خیلی از مشکلات شهروندان برطرف شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران گفت: مخزن‌هایی در شهرستان‌های منطقه جنوب شرق استان تهران در سال آینده افتتاح می‌گردد که در زندگی روزمره شهروندان بسیار مفید و مؤثر است.

کارگری بیان کرد: 16 گروه امدادرسانی آب و فاضلاب در منطقه شهرستان ورامین داریم که در صورت کمترین اتفاق و شکستگی آب در سطح منطقه در کمتر از 10 دقیقه، اکیپ‌های امدادرسانی به آن منطقه ارسال می‌شوند.

وی گفت: لوله‌هایی آب ضد زلزله در کلیه شهرستان ورامین در حال جای‌گذاری است و تولید این لوله‌ها در چرمشهر شهرستان ورامین انجام می‌شود. این لوله‌های آب در چرمشهر ورامین، تولید و به کشورهای آسیایی و حتی برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که این نشانگر تولیدات جوانان کارآفرین ایران اسلامی است.

وی به استفاده شهروندان به مصرف آب اشاره کرد و گفت: هر نفر در شبانه روز به صورت استاندارد می‌تواند 150 لیتر استفاده کند و این رقم در منطقه جنوب شرق استان به 180 لیتر تبدیل شده است. مردم منطقه جنوب شرق استان تهران در حال استفاده 80 میلیون مترمکعب است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران از خبرنگاران درخواست کرد و گفت: نهاد وزارت نیرو و آب و فاضلاب به تنهایی نمی‌تواند در زمینه صرفه‌جویی با مردم سخن بگویید، پس باید اصحاب رسانه بازوی محکم و پل ارتباطی بین شرکت آب و فاضلاب و شهروندان باشند.

وی گفت: بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کلیه خرید انتشعابات آب به صورت کاملاً قسطی، در منطقه جنوب شرق استان تهران انجام می‌شود.

برچسب ها

نشست زمینورامین
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا