با حکم دادگاه؛

تخریب بنای غیرمجاز احداث شده در حاشیه تالاب انزلی

عصر ساختمان- با پیگیری اداره منابع طبیعی و با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت وبر اساس حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه حقوقی شهرستان رشت، بنای غیر مجاز حاشیه تالاب انزلی قلع و قمع و به عرصه تالاب اضافه شد.

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹:۰۰

تخریب بنای غیرمجاز احداث شده در حاشیه تالاب انزلی

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین؛ اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اعلام این خبر بیان داشت: بنای غیر مجاز احداث شده شامل انبار برنج به مساحت حدود 50 مترمربع ، درب آهنی ، دیوار بلوکی و یک باب منزل دو طبقه به مساحت 60 مترمربع واقع در حاشیه تالاب بین المللی انزلی بود که با پیگیری اداره منابع طبیعی و با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت قلع و قمع شد.

وی این اقدام را براساس حکم صادره از شعبه چهارم دادگاه حقوقی رشت عنوان و اضافه کرد: بنای غیرمجاز، تخریب و به عرصه تالاب اضافه شد.

به گزارش ایرنا، وسعت تالاب انزلی که زمانی حدود 20 هزار هکتار بود اکنون به شدت کاهش یافته و طی سه دهه گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از رسوبات و رشد بی رویه گیاهان مهاجم میانگین عمق آب تالاب انزلی از 11 متر به کمتر از دو متر و در مناطقی حتی کمتر کاهش یافته است.

سازه های غیرضروری و کارشناسی نشده و قطع جریان طبیعی آب ، گیاهان مهاجم وارداتی ، تجاوز به حریم تالاب و کاهش آب دریای خزر حال تالاب زیبای انزلی را به شدت وخیم و نیازمند درمان فوری و جدی کرده است.

ابراهیم غلامی رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر نیز گفت: بیش از دو هزار متر مربع از اراضی پارک ملی بوجاق کیاشهر که توسط اشخاص مورد تعدی و به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، با اقدام حقوقی اداره پارک ملی بوجاق و اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.

پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر با سه هزار و 260 هکتار وسعت از مناطق حفاظت به شمار می رود که از کل وسعت آن یک هزار و 600 هکتار محوطه دریایی ، حدود 160 هکتار تالابی و مابقی نیز محوطه خشکی شامل زمین های ساحلی ،جلگه ای و علفزار است. این پارک ملی از مهمترین و با ارزش ترین زیستگاه های طبیعی کشور و مأمن ده ها گونه با ارزش وحش است.

برچسب ها

احداث جنگلرشتمنابع طبیعیگیلان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا