پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی کم بهره برای توسعه گردشگری روستاهای ساحلی

عصر ساختمان- معاون امنیتی و سیاسی استاندار هرمزگان از پرداخت وام کم ‌بهره ۱۰۰ میلیون تومانی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستاهای ساحلی خبر داد.

شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی کم بهره برای توسعه گردشگری روستاهای ساحلی

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بهروز اکرمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی اظهار کرد: بالغ بر 56 درصد واردات و صادرات  از استان هرمزگان انجام می‌شود،‌علاوه بر این‌ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری و  بندر شهید باهنر به عنوان بزرگترین و پرترددترین پایان مسافری کشور در هرمزگان قرار دارد.

وی با یادآوری این‌که نوروز 96 حدود 5 میلیون گردشگر به هرمزگان سفر کردند از این استان به‌عنوان قطب گردشگری کشور یاد کرد و افزود:‌ ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری دریایی داریم که جزایر هندورابی، قشم و هرمز از جمله این پتانسیل‌ها برای توسعه گردشگری است.

وی از تقاضای چند هلدینگ گردشگری برای سرمایه‌گذاری در جزیه هرمز خبر داد و با بیان این‌که مذاکرات در مرحله نهایی امضای قرارداد قرار دارد، تصریخ کرد: اولویت ما در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزایر گردشگری سنتی است.

معاون امنیتی سیاسی استاندار هرمزگان ادامه داد: در این راستا تسهیلات 100 میلیون تومانی با سود 4 درصد برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای ساحلی پرداخت می‌شود.

اکرمی بیان کرد: همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به خانوارهایی در جزیره هرمز خبر داد که محل سکونت خود را تبدیل به بوم‌گردی کنند. این اقدام با استفاده از مصالح سنتی و مطابق با معماری بومی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که هرمزگان 13 شهرستان و 1000 کیلومتر ساحل از شرق تا غرب دارد، اظهار کرد: جنگل‌های دریایی بندر خمیر یکی از جاذبه‌های بکر و استثنایی حوزه گردشگری است.

برچسب ها

سازه‌های دریاییتسهیلاتپروژه‌های زیر ساختی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا