مدیر کل اداره نظارت فنی معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف:

اجرای عملیات عمرانی در ۱۳۳۷ بقعه متبرکه

عصر ساختمان- مدیر کل اداره نظارت فنی معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف گفت: هم اکنون در قالب برنامه سال۹۶، در مجموع ۱۳۳۷ بقعه متبرکه و امامزاده دارای برنامه عمرانی اعم از ساخت و ساز و تکمیل و تجهیز هستند.

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

اجرای عملیات عمرانی در ۱۳۳۷ بقعه متبرکه

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، امیر حسین روان با تبیین عملکرد این اداره کل در عرصه عمران وآبادانی موقوفات و بقاع متبرکه گفت: هم اکنون 1179 بقعه متبرکه در کشور دارای طرح جامع مصوب جهت احداث، تکمیل و بازسازی هستند و در برنامه عمرانی سال 96 هم از تعداد 1337 بقعه دارای برنامه، 368 بقعه دارای احداث جدید، 644 بقعه فعالیت‌های عمرانی شان نیمه تمام و  325 بقعه در حال عملیات بازسازی، تعمیر و مرمت و نگهداری هستند.

روان تاکید کرد: تکمیل عملیات عمرانی تعداد 202 بقعه در سال جاری جزء تعهدات مدیران کل استان‌ها قرارداده شده است و آنها  موظف به تکمیل پروژه‌های مذکور تا پایان سال 96 هستند.

مدیر کل اداره نظارت فنی بر موقوفات و بقاع متبرکه با اشاره به پیشرفت عملیات عمرانی در بقاع متبرکه افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بخش احداث‌های جدید در 3 ماهه اول سال جاری 5/68%، بازسازی و تعمیر و نگهداری 100% و احداث‌های بقاع فاقد درآمد 55% بوده است.

وی با اشاره به ضرورت رفاه حال زائران در اماکن متبرکه تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال زائرین در سراسر کشور در برنامه سال96 احداث، تکمیل و تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی بقاع و اماکن متبرکه در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و در این راستا مقرر شد 2776 چشمه سرویس بهداشتی احداث، 1156 چشمه تکمیل و 5432 چشمه تعمیر و تجهیز شود.

وی ادامه داد: در 3 ماه اول سال 96 پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده در این عرصه  محقق شده است.

روان یکی از رویکردهای سازمان اوقاف را ارایه خدمات اسکان به زایران و مسافران دانست و افزود: همچنین در راستای رفاه حال زائرین، احداث، تکمیل و بازسازی 77 زائرسرا در کشور در برنامه سال 96 پیش بینی شده است که از این تعداد 27 زائرسرا جدید، 32 مورد تکمیل و 16 زائر سرا در حال بازسازی و تعمیر و نگهداری است.

برچسب ها

عمارت نصیرالدولهعملیات عمرانیمعماری مساجدسازمان اوقافاوقاف
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا