ئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان :

تشریح آخرین وضعیت سنگبری‎های لرستان

عصر ساختمان- رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ظرفیت تولید سنگبری‎های استان ۱۲ میلیون مترمربع است.

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

تشریح آخرین وضعیت سنگبری‎های لرستان

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، منصور ملک محمدی اظهار کرد: ایران، چین، هند، برزیل، ایتالیا و ترکیه از کشورهای تولیدکننده سنگ‌های تزیینی دنیا هستند.

وی با بیان این‌که  ذخیره سنگ‎های تزئینی( گرانیت، مرمریت، تراورتن و مرمر) در دنیا 15 میلیارد تن است، افزود: گردش مالی سالانه صنعت سنگ ساختمان بیش از 80 میلیارد دلار اعلام شده که این رقم 3 برابر صادرات نفت ایران است.

ملک محمدی میزان تولید سنگ در کشور را 80 میلیون مترمربع اعلام کرد و با بیان این‌که ایران از لحاظ تنوع سنگ مقام اول و از لحاظ میزان ذخیره سنگ، مقام چهارم دنیا را دارد، افزود: ایران 4٫2 میلیارد تن ذخیره سنگ (گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر، چینی و کریستال) دارد.

رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان میزان تولید سنگ در کشور را  80 میلیون متر مربع دانست و گفت: میزان مصرف سنگ بریده شده در کشور حدود 70 میلیون متر مربع است.

وی از وجود 1955 معدن سنگ در کشور و 109 معدن در لرستان خبرداد و با اشاره به این‌که از این میزان 1050 معدن فعال است، اظهار کرد: از این میزان، ذخیره قطعی این معادن 2٫4 میلیون تن است و ظرفیت استخراج تا 3 میلیون تن را نیز دارند.

ملک محمدی گفت: معادن سنگ لرستان  109 مورد است که  از این تعداد 64 معدن فعال هستند و در مجموع لرستان یک چهارم ذخایر سنگ کشور را در اختیار دارد.

رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعداد سنگبری‎های کشور را 6000 تا 6500 واحد بیان کرد و گفت: این در حالیست که این واحدها در حقیقت 3774 مورد هستند.

ملک محمدی ظرفیت تولید سنگبری‌های استان را 12 میلیون متر مربع دانست و با بیان این‌که ظرفیت تولید سنگبری‎های کل کشور حدود 160 میلیون متر مربع است، اظهار کرد: میزان صادرات سنگ‎های فرآوری شده در کشور از سال 90 تا مهر ماه امسال افزایش داشته اما به هر حال باید به سمت فرآوری سنگ پیش رویم

برچسب ها

انواع سنگ ساختمانی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا