۱۳ هکتار از زمین های تصرف شده حریم و بستر رودخانه کارون آزاد شد

عصر ساختمان- معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، از آزادسازی ۱۳ هکتار زمین‌های تصرف شده حریم و بستر رودخانه کارون در محدوده شهرستان اهواز پس از ۱۲ سال پیگیری قضایی خبر داد.

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

۱۳ هکتار از زمین های تصرف شده حریم و بستر رودخانه کارون آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، "مصطفی شبه" با اشاره به تصرف‌های عدیده زمین‌های حریم و بستر رودخانه کارون توسط افراد حقیقی و حقوقی، افزود: با دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نظارت معاون دادستان و اعزام نیروهای انتظامی کلانتری 13 و یگان امداد شهرستان اهواز، 13 هکتار از اراضی بستر سیلابی ساحل چپ رودخانه کارون آزاد، تعدادی پمپ غیرمجاز جمع آوری و یک حلقه چاه غیرمجاز نیز پر و مسدود شد.

وی تصریح کرد: طبق تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، مصوب 1361 مجلس شورای اسلامی، پس از اعطای مهلت مناسب و امتناع متصرفان از جمع آوری بناها و ساختمان‌های غیرمجاز، با پیگیری‌های امور آب منطقه مرکز و دستور قضایی دادستان عمومی، حکم رفع تصرف اراضی بستر سیلابی رودخانه کارون واقع در ساحل چپ ـ منطقه کوی مشعلی اهواز عملیاتی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: این اراضی سابقه تصرف چندین ساله داشته و پس از حدود 12 سال پیگیری قضایی و انتظامی، حکم رفع تصرف از آن‌ها اخذ و به مرحله اجرا رسید.

در حال حاضر اراضی آزاد شده در اختیار شرکت لایروبی قرار گرفته تا به عنوان حوضچه‌های تخلیه رسوب مورد استفاده قرار گیرند.

برچسب ها

رودخانه کارونتصرف های غیرقانونی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا