مدیرعامل شرکت ساخت:

امسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری می‌رسد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت:سال گذشته ۷۳۰کیلومتر بزرگراه بهره برداری کردیم و امسال هم قصد داریم ۸۲۰کیلومتر بهره برداری کنیم که اولویت هم کریدورهای اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان‌ها است.

دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹:۰۰

امسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در نشست خبری که امروز در وزارت راه و شهرسازی به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار شد با بیان اینکه  در بخش ریلی در سه ساله دولت سیزدهم 387کیلومتر مسیر ریلی را به بهره برداری رساندیم، اظهار کرد:این مسیرها در قالب چند پروژه با حضور رئیس جمهور شهید انجام شد.

وی افزود: در بخش آزادراهی  236کیلومتر مسیر را بهره برداری کردیم که در سال 1402 عمده آنها انجام شد و سال بی نظیری در بخش بهره برداری از آزادراه و بزرگراه ها بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: 2015 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را به بهره برداری رساندیم.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهمی که در بخش زیرساختی انجام شد انجام پروژه های سخت با حفاری تونل بود، اظهار کرد: در سال 1402 نزدیک به 18.5کیلومتر تونل در راه ها حفاری شد. سال قبلش نیز حدود 20کیلومتر تونل حفاری شد که راه آهن  چابهار به زاهدان، آزادراه تهران شمال و منجیل بیشترین میزان حفاری تونل را داشتند.

خادمی از افزایش رضایت مردم با احداث آزاد راه های شیراز به اصفهان، قطعه دوم آزادراه شمال و منجیل  و کوتاه شدن زمان تردد خبر داد.

وی در ادامه گفت: 3081 کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا داریم و خوشبختانه  سال 1402 منابع پروژه تامین شد.نکته شاخص، تعیین تکلیف کریدورهای شمال به جنوب بود که خوشبختانه در سال 1402 و امسال از محل سایر منابع برای این پروژه‌ها، منابع خوبی برای پنج پروژه ریلی چابهار به زاهدان، زاهدان به بیرجند و بیرجند به یونسی و تهران به بوشهر و راه آهن دو خطه بندر امام (ره)، راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص یافت.

به گفته وی، در بحث ریلی 1269 کیلومتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است که پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دارند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 700 تا 1000 کیلومتر بهره برداری بزرگراه در کشور داریم، اظهار کرد:سال گذشته 730کیلومتر بزرگراه بهره برداری کردیم و امسال هم قصد داریم 820 کیلومتر بهره برداری کنیم. اولویت هم کریدورهای اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد: سال گذشته 38هزارمیلیاردتومان از منابع مختلف اعتبار در نظر گرفته شد که از این میزان 34 هزار میلیارد تومان یعنی 90درصد تخصیص داده شد.

برچسب ها

بهره‌برداری
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا