آسمان‌خراش زیبای ساتن در شرق منهتن+تصاویر

عصر ساختمان- توماس جول هانسن، معمار نیویورکی، ساخت آسمان‌خراشی را با نمای آهکی و تاج فولادی ضدزنگ در شهر نیویورک تکمیل کرده است. آسمان‌خراش مسکونی او که برج ساتن نام دارد، در شرق منهتن، نزدیک پل کوئینزبورو با ۲۵۹ متر ارتفاع خودنمایی می‌کند.

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲:۰۰

آسمان‌خراش زیبای ساتن در شرق منهتن+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، برج ساتن با 259 متر ارتفاع، بلندترین سازه شرق منهتن است. به گفته سازنده برج، هدف او از طراحی این برج طی کردن مسیری بین دنیای پسامدرن و کلاسیک است که با ترکیب موادی مانند سنگ‌آهک باواریا که کل نما را می‌پوشاند و فرمی نسبتاً ساده ساخته شده است. بنابراین ازنظر فرم، مدرن و کاملاً بدون تزئین است، اما یک عنصر در آن وجود دارد.

برای دستیابی به این هدف، سازه دارای نمای سنگ آهکی در سطح زمین با پنجره‌های دارای قاب فلزی سیاه و سایبان است، به‌طوری‌که به نظر می‌رسد شش طبقه اول به‌طور طبیعی با سازه‌های معمولی اطراف ترکیب می‌شوند. علاوه بر ترکیب مواد کلاسیک با فرم مدرن نمای پایه و نمای بالا دو تفسیر بسیار متفاوت داده است، بسته به اینکه از کجا به آن نگاه می‌شود.

ظاهراً هنگامی‌که این برج در حال ساخته‌شدن بود، ساکنان محلی نسبت به آن اعتراض کرده بودند اما طراحی این ساختمان رویکردی چندمنظری دارد که صرفاً یک رویکرد زیبایی‌شناختی نیست و به‌نوعی با معماری محلی که سازه در آن ساخته شده است مرتبط است.

لابی برج که شامل یک میز سنگی عظیم برای پذیرش است.
شاید شما توقع دیدن چنین سازه‌ای را در مکانی همچون روسیه داشته باشید اما در نیویورک نه و این همان چیزی است که به‌نوعی قانون را تغییر می‌دهد و مردم را شگفت‌زده می‌کند. البته باید بدانید که تاکنون هیچ ساختمان بالاتر از 80 متر (250 پا) در مجاورت آن ساخته نشده است.

 

هر طبقه حداکثر سه واحد دارد.

برچسب ها

آسمان خراش
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا