رونمایی از طرح کاهش مصرف آب و برق کولرهای آبی در همایش بهره‌وری

عصر ساختمان- طرح کاهش مصرف کولرهای آبی، در همایش ملی بهره‌وری رونمایی شد که براساس داده‌های یک شرکت دانش‌بنیان با فناوری ارائه شده می‌توان تا ۱۰ درصد مصرف آب و ۲۵ درصد مصرف برق را کاهش داد.

سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲:۰۰

رونمایی از طرح کاهش مصرف آب و برق کولرهای آبی در همایش بهره‌وری

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، همایش ملی بهره‌وری ایران روز دوشنبه هفته گذشته (31 اردیبهشت‌ماه) با حضور رییس این سازمان و دیگر مسئولان از سایر دستگاه‌ها در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. در این همایش 2 روزه سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال پرداختند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این همایش با اشاره به نوآوری این شرکت در زمینه کاهش مصرف آب و انرژی در کولرهای، گفت: این طرح، سیستم کولرهای آبی را هوشمند می‌کند که با این کار دست‌کم 10 درصد مصرف آب و 25 درصد مصرف برق کاهش می‌یابد. طرح یاد شده در همایش ملی بهره‌وری حائز رتبه برتر شد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌ها، سیستم کنترل هوشمند شوفاژخانه‌ها است که مصرف گاز خانگی را بین 10 تا 20 درصد و مصرف گاز واحدهای تجاری را بین 30 تا 40 درصد کاهش می‌دهد. همچنین از دیگر طرح‌های ما، افزایش بازدهی و کاهش آلاینده‌ها در بویلر موتروخانه‌ها است که تا 40 درصد جلوی هدررفت انرژی را می‌گیرد.

با روی‌کار آمدن دولت سیزدهم، متوسط رشد اقتصادی برابر 3.5 درصد، رشد شاخص بهره‌وری برابر 3.4 درصد و 75 رشد اقتصادی از محل بهره‌وری است.

برچسب ها

کولرهای آبیمصرف آب
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا