وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تزریق ۳۵ همت برای تکمیل مسکن مهر در دولت سیزدهم

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم در مجموع بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع وزارت راه وشهرسازی از محل مولدسازی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر هزینه شد.

دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸:۰۰

تزریق ۳۵ همت برای تکمیل مسکن مهر در دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح 6447 واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان اظهار کرد: افتتاح‌های امروز در مهستان و پردیس مرهون پیگیری‌های متعدد رئیس جمهور شهید است. اتمام این واحدها و دیگر واحدها که در سراسر کشور در حال انجام است حاصل جلسات متعدد طولانی مدت و پیگیری‌های رئیس جمهور شهید و مجموعه وزارت راه وشهرسازی است.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم بیش از 240 هزار واحد مسکن مهر به دولت به ارث رسید که تکمیل واحدهای فوق به دلیل نداشتن آورده متقاضیان کاری دشوار بود. تکمیل هر واحد باقی مانده مسکن مهر به طور میانگین به 300 میلیون تومان نیاز داشت که منابع آن از طریق مولدسازی انجام شد.

بذرپاش تاکید کرد: بزرگترین مولدسازی تاریخ ایران در پروژه‌های مسکن مهر رخ داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از حدود 11هزار واحد باقی مانده مسکن مهر مهستان با افتتاح‌های امروز 10 هزار واحد تحویل مردم شده که  با حدود 3000 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد. 1000 واحد باقی مانده نیز به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد.

بذرپاش توضیح داد: در دولت سیزدهم در مجموع بیش از 35 هزار میلیارد تومان از منابع وزارت راه وشهرسازی از محل مولدسازی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر هزینه شد. با افتتاح ‌های امروز عدد تکمیل شده واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم به 137 هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  تعداد واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 600 هزار واحد عبور کرده است از تامین 2هزار 680 هکتار زمین در مهستان برای تولید مسکن خبر داد.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم به مانند دولت های قبل در خصوص تکمیل واحدهای مسکن مهر به ایم جمله بسنده نکرد که منابع مالی وجود ندارد گفت: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید شجاعانه وارد میدان شد و تولید مسکن در سراسر کشور مرهون زحمات آن بزرگوار است.

بذرپاش یادآور شد: دولت سیزدهم موفق شد تا رشد منفی 13ونیم درصد در بخش مسکن و ساختمان به مثبت 4.8 برساند. همچنین رکورد صدور پروانه در بافت های فرسوده در سال گذشته شکسته شد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در کل کشور 100هزار هکتار زمین تامین شده است گفت: تا تابستان رقم تامین شده زمین به 120 هزار هکتار می رسد.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 72هزار قطعه زمین جوانی جمعیت تحویل مردم شد که‌ این‌ اقدام در سال جاری تدوام خواهد یافت.

بذرپاش همچنین تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید را به موازات تولید مسکن از سیاست های وزارت راه‌ و شهرسازی برشمرد.

برچسب ها

مسکن مهروزارت راه و شهرسازی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا