رشد ۲۳۸ درصدی قیمت مسکن در مدت ۵ سال

عصر ساختمان- برآوردهای مرکز آمار نشان می دهد متوسط هر متر مربع اجاره بهای مسکن در تهران طی پاییز ۱۳۹۶ تا پاییز ۱۴۰۰ رشد ۲۳۷.۹ درصدی داشته است.

دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹:۰۰

رشد ۲۳۸ درصدی قیمت مسکن در مدت ۵ سال

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع مسکن در شهر تهران، 86 هزار و 965 تومان اعلام شده است.

این در حالی است که بیشترین رقم اجاره مسکن در پایتخت طی پاییز سال گذشته، متری 793 هزار و 293 تومان بوده است. کمترین اجاره مسکن پرداختی هم متری 5 هزار و 891 تومان بوده است.

با این حال در پاییز 1396 متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی 25 هزار و 734 تومان و بیشترین رقم اجاره مسکن متری 104 هزار و 428 و کمترین آن هم متری 2 هزار و 413 تومان بود.

به عبارت دیگر در بازه زمانی 5 ساله که تقریباً بخش اعظم آن در دولت دوازدهم قرار داشته اجاره بها 237.9 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران طی اردیبهشت امسال را 126 هزار و 900 تومان عنوان کرده بود که نشان می‌دهد متوسط اجاره بهای مسکن در پایتخت در اردیبهشت امسال نسبت به پاییز سال گذشته 45.9 درصد رشد داشته است.

خبرنگار: فائزه مقصودیان

برچسب ها

رشد قیمت مسکن
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا