جریمه در انتظار صاحبخانه‌های متخلف

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر صاحبخانه‌ای قرارداد سال گذشته مسکن خود را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد، گرانفروشی کرده و مشمول جریمه می‌شود.

يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۰۰

جریمه در انتظار صاحبخانه‌های متخلف

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدعلی اسفنانی در خصوص برخورد با تخلفات حیطه رهن و اجاره مسکن و برخورد تعزیراتی با این مسئله گفت: تا پیش از این برخورد با تخلفات این چنینی و اینکه مبنایی برای برخورد تعزیراتی داشته باشیم، وجود نداشت.

وی افزود: اتفاقی که قرار است بیفتد بسیار اتفاق مناسبی است و با کسانی که در حیطه مسکن مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف می‌کنند، برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: هر مبلغی که سال گذشته مورد توافق طرفین بوده مبنایی برای افزایش قیمت است به طوری که افزایش این مبنا در تهران 25 درصد و در سایر کلانشهرها 20 درصد است. همچنین این میزان در سایر شهرها 15 درصد اعلام شده است.

جریمه صاحبخانه های متخلف 5 برابر می‌شود

اسفنانی با بیان اینکه اگر صاحبخانه‌ای قراردادی با بیش از این میزان منعقد کنند، تخلف کرده است گفت: اگر کسی بالاتر از این میزان قراردادی منعقد کنند گرانفروشی کرده است و اگر رقمی بیش از 25 درصد ببنند، مبلغ مازاد گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی در خصوص اعمال جریمه برای صاحبخانه های متخلف گفت: گرانفروشی هم جریمه‌های مشخص دارد و در صورت تصویب نهایی و طی شدن روند اجرایی مصوبه افزایش اختیارات تعزیرات، جریمه‌های مذکور 5 برابر می‌شود.

برچسب ها

مستاجرجریمه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا