مدیران خودروعصر اعتبار

کیفیت ساخت را فدای سرعت نخواهیم کرد

عصر ساختمان- با تقویت نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه فنی و ساخت انجام خواهیم داد، اجازه نمی‌دهیم تا کیفیت ساخت و ساز در اجرای پروژه ها فدای سرعت شود.

کیفیت ساخت را فدای سرعت نخواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: بنده به عنوان یک کارشناس فنی معتقدم در ساخت مسکن کیفیت به ویژه توجه به مطالعات ژئوتکنیک، فونداسیون، اسکلت و همچنین قیرگونی باید به جد مراقبت شود تا یک واحد مسکونی مناسب و در شأن مردم تحویل آنها شود.

    وی تصریح کرد: در هر مرحله از احداث مسکن اقدام ملی سعی و تلاشمان بر این است تا آزمایش بتن و مرغوبیت مصالح با همکاری شرکت مکانیک خاک مورد توجه قرار گرفته و آزمایش‌ها با دقت به انجام برسد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت‌: با همراهی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل، آمادگی ساخت و تحویل 200 واحد را تا شهریورماه داریم.

    حیدری به گستردگی وظایف راه و شهرسازی در تهیه و تدوین طرح‌های جامع، تفصیلی و طرح‌های توسعه‌ای در شهرها و مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در اداره کل راه و شهرسازی بخش‌های املاک حقوقی، معاونت مسکن و ساختمان و حوزه مهندسی و ساخت فعالیت‌های متنوعی را در ساخت مسکن، احداث ساختمان‌های دولتی و توسعه بزرگراه‌ها بر عهده دارند که فعالیت آنها در یک سال اخیر ستودنی بوده است.

    وی به فعالیت‌های انجام شده در مسکن اشاره کرد و افزود: با بسته شدن پرونده مسکن مهر و واگذاری 42 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان،‌ اصلی‌ترین برنامه‌ریزی راه و شهرسازی استان بر تولید طرح اقدام ملی مسکن متمرکز شده تا در سطح استان با اولویت احداث پنج هزار واحد مسکن به انجام برسد.

    بازپس‌گیری 260 هکتار زمین با ارزش از دست سودجویان

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در چهار سال اخیر با تلاش یگان حفاظت راه و شهرسازی استان بیش از 260 هکتار زمین با ارزش و مرغوب به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان رفع تصرف شده و در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

    وی گفت: 38 هکتار از این اراضی در شهرستان پارس‌آباد و رها سازی محوطه محدوده اراضی یکصد هکتاری پروژه راه‌ آهن اردبیل رفع تصرف شده تا در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا استفاده بهینه از این اراضی مرغوب انجام شود.

    حیدری به اجرای 35 طرح در قالب بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: سالانه 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها هزینه می‌شود که سال گذشته نیز 20 میلیارد تومان برای این طرح‌ها در قالب سرای محله، توسعه فضای سبز، پارک و طرح‌های عمرانی به استان اختصاص یافته است.

    وی در مورد احیای بافت فرسوده و تسهیلات پرداختی برای متقاضیان این مناطق خاطر نشان کرد: صاحبان واحدهای مسکونی در مناطق بافت فرسوده تا 200 میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که بخشی از این تسهیلات با نرخ سود 9 درصد و مابقی با نرخ 18 درصد پرداخت می‌شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار