مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل استاندارد کردستان خبر داد:

ایمنی آسانسورهای قروه از حد مطلوب خارج است

عصر ساختمان- مدیرکل استاندارد کردستان با تأکید بر استانداردسازی آسانسورهای ساختمانی، گفت: ایمنی آسانسورها، شهربازیها و همین طور استانداردسازی طلافروشیها نیازمند همکاری مستمر ارگان های مربوط است.

ایمنی آسانسورهای قروه از حد مطلوب خارج است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، منصور لهونیان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه استاندارد در شهرستان قروه اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان قروه بحث ایمنی آسانسورها و نیز شهربازیهای سرباز و سرپوشیده از حد مطلوب خارج است که نیاز است با همکاری ارگان های مربوط این مشکلات پیگیری و رفع شوند.

    به گفته وی در استان کردستان شهرستان های سنندج و سقز از لحاظ ایمنی آسانسور کاملاً استانداردسازی شده اند اما در دیگر شهرستان ها هنوز این معضل برطرف نشده است.

    لهونیان با بیان اینکه اخذ تأییدیه ایمنی آسانسور توسط صاحبان ساخت و ساز در زمان صدور پایان کار الزامی است، افزود: همه شهرداری ها در زمان صدور پایان کار ساختمان های دارای آسانسور،  ملزم به دریافت تأییدیه ایمنی عملکرد آسانسور صادره از اداره کل استاندارد استان هستند.

    وی تأکید کرد: مردم در هنگام خرید واحدهای مسکونی، اداری و تجاری از وجود تأییدیه ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنند.

    لهونیان تعداد شرکت های نصاب مجاز آسانسور در استان را 28 واحد اعلام کرد که از این تعداد 3 واحد مختص به قروه دارای مجوز استاندارد است.

    وی در ادامه با اشاره به کنترل شهربازی ها اعم از سرپوشیده و سرباز گفت: شهربازیهای فعال در قروه 3 مورد است که از این تعداد فقط یک مورد استانداردسازی شده و دو شهربازی دیگر در حال طی کردن مراحل استاندارد هستند.

    به گفته این مقام مسئول درخواست شهربازی در حال حاضر منوط به طی کردن یکسری فرآیند و دارا بودن شرایط خاص است لذا کنترل و نظارت ها در این زمینه تشدید خواهد شد.

    نگاه آماری

    وی در ادامه تعداد کل واحدهای تولیدی در سطح استان را 429 مورد دانست و بیان کرد: از این تعداد 272 واحد آن با 63 درصد میانگین فعال هستند.

    لهونیان همچنین از وجود 34 واحد تولیدی در شهرستان قروه خبر داد و عنوان کرد: این تعداد شامل 19 واحد فعال با 56 درصد میانگین است که این شاخص از نظر میانگین استانی پایین می باشد و از این تعداد واحد فعال 3 واحد مربوط به حوزه غذایی و کشاورزی، 7 واحد شیمیایی، 8 واحد ساختمانی و معدنی و یک واحد مربوط به انتقال انرژی است.

    اما در حوزه دریافت پروانه و جواز، وی از تعداد 727 مورد پروانه در استان با میانگین 100 درصد خبر داد و تصریح کرد: این تعداد شامل 297 مورد پروانه معتبر با 41 درصد میانگین است که این مورد در سطح شهرستان قروه از مجموع 68 مورد شامل 31 مورد پروانه معتبر با 46 درصد میانگین بوده که این شاخص از سطح استانی بالاتر است.

    به گفته لهونیان 30 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان صورت گرفته که از این تعداد 91 مورد نمونه برداری شده که شامل 49 نمونه منطبق و 16 نمونه نامنطبق بوده است. 

    وی از 26 نمونه تعیین تکلیف نشده خبر داد و درصد انطباق نمونه های تعیین شده را 75 درصد اعلام کرد.

    کد شناسایی طلا

    مدیر کل استاندارد کردستان در ادامه سخنان خود به بحث طلا و استانداردسازی در این زمینه اشاره کرد و افزود: دو نکته اساسی برای طلا مدنظر سازمان استاندارد است نخست کالیبره بودن ترازو و دوم اینکه طلای فروشی تولید داخل کشور باشد. 

    منصور لهونیان با بیان اینکه تولیدیهای طلا شماره شناسایی دارند تصریح کرد: طلافروشی ها اگر محصولشان دارای کد شناسایی نباشد به عنوان کالای قاچاق شناخته خواهد شد لذا دارا بودن کد شناسایی به همراه آرم استاندارد برای تمامی طلاها مهم است.

    وی از تعداد 23 واحد تولیدی طلا در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 54 واحد فروش طلا در شهرستان قروه وجود دارد که در سال جاری 4 مورد گشت مشترک و 22 مورد بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان قروه از لحاظ طلای قاچاق در پایین ترین رده استانی قرار دارد یادآور شد: در بازرسی های صورت گرفته از واحدهای فروش طلا در سطح شهرستان 7. 5 گرم کالای قاچاق کشف شد که این موارد بدون کد شناسایی بودند.

    لهونیان در ادامه از طلای قاچاق کشف شده در استان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری200 گرم  و در سال گذشته 600 گرم طلای قاچاق کشف شده که قیچی و تحویل واحدهای فروش برای ذوب دوباره داده شده است.

    وی خطاب به مردم بر هوشیاری آنان هنگام خرید طلا تأکید کرد و گفت: مردم وقتی مراجعه می کنند برای خرید طلا باید به کد شناسایی و آرم استاندارد آن توجه کنند. در واقع هر طلایی که در سطح بازار عرضه می شود اگر این دو مورد را نداشته باشد مشمول کالای قاچاق است.     

    بیشترین تخلفات

    منصور لهونیان در ادامه سخنان خود به بیشترین تخلفات مربوط اشاره کرد و اظهار داشت: درصد انطباق کالاهای مشمول استاندارد اجباری در سطح استان نزدیک به 80 درصد است که متأسفانه این میزان در کالاهای ساختمانی نزدیک به 50 درصد بوده و در نتیجه بیشترین نمونه نامنطبق و بیشترین نبود کیفیت در مصالح ساختمانی قابل مشاهده است.  

    به گفته وی طی چند ماه گذشته واحدهای مرتبط به مصالح ساختمانی به دلیل نداشتن استاندارد لازم پلمپ و تعطیل شده اند.

    لهونیان 420 واحد تولیدی در سطح استان را مشمول استاندارد اجباری دانست و تصریح کرد: از این تعداد نزدیک به 270 مورد دارای پروانه استاندارد معتبر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو