مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان خبر داد

مصالح ساختمانی در صدر محصولات فاقد استاندارد کیفی در کردستان

عصر ساختمان- مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان گفت: ۸۰ درصد نمونه محصولات تولیدی در کردستان منطبق با معیارهای استاندارد هستند اما مصالح ساختمانی با عدم انطباق ۵۰ درصدی در صدر محصولات بی‌کیفیت قرار دارند.

مصالح ساختمانی در صدر محصولات فاقد استاندارد کیفی در کردستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از قروه، منصور لهونیان عصر امروز در نشست بررسی راهکارهای تقویت رعایت استاندارد در فرمانداری قروه، اظهار داشت: امسال برنامه‌های جدیدی در اداره‌کل تحقیقات صنعتی کردستان اجرایی می‌شود که در سه زمینه غذای حلال و محصولات ارگانیک، آسانسور و شهربازی‌ها خواهد بود.

    وی با بیان اینکه 422 واحد تولیدی در کردستان مشمول استاندارد اجباری هستند، افزود: از این تعداد 272 واحد فعال، 111 واحد غیرفعال و 46 واحد تعطیل است.

    به گفته لهونیان، 15 واحد متخلف در سطح استان به دلیل عدم رعایت استاندارد پلمب در چند ماه اخیر پلمب شده که عمده آن مربوط به مصالح ساختمانی و به ویژه دانه‌بندی شن و ماسه بوده است.

    وی با بیان اینکه بازرسی از طلافروشی‌های استان نیز به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: سال گذشته 600 گرم و امسال هم 200 گرم طلای قاچاق از بازار طلای استان جمع‌آوری و قیچی شده است.

    وی از مردم خواست در هنگام خرید طلا حتماً به کدشناسایی و آرم استاندارد طلای خریداری شده دقت کنند.

    لهونیان از صدور 56 پروانه استاندارد در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: امسال هم 19 پروانه استاندارد صادر، 85 پروانه تمدید، 14 پروانه تعلیق و 5 پروانه در استان باطل شده است.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال 880 مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا، 37 مورد نمونه‌برداری از سطح بازار و 55 مورد توقیف و جمع‌‌آوری کالای غیراستاندارد در استان صورت گرفته است.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان اظهار کرد: 450 واحد عرضه طلا در سطح استان فعال است که از این تعداد 54 به شهرستان قروه اختصاص دارد که کمترین میزان کشف طلای قاچاق با 5.7 گرم به این شهرستان مربوط بود.

    وی افزود: 23 واحد تولید طلا و جواهر در سطح کردستان فعال است که بازرسان استاندارد و گشت های مشترک در سطح عرضه وارد عمل شده و بر دقیق بودن ترازو و نیز استاندارد بودن و تولید داخل بودن آن نظارت دارند.

    لهونیان، تعداد نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از سطح بازار را 441 مورد اعلام و اظهار داشت: 21 مرکز آزمایشگاهی به عنوان همکار اداره‌کل استاندارد و 14 آزمایشگاه مختص اداره‌کل استاندارد در استان فعالیت دارند.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان در ادامه با بیان اینکه 80 درصد از شهربازی‌های موجود در کردستان استاندارد هستند، گفت: 140 واحد در این زمینه در استان فعالیت دارند.

    لهونیان با بیان اینکه در شهرستان قروه نیز 19 واحد فعال تولیدی مشمول استاندارد اجباری وجود دارد، بیان کرد: این تعداد 56 درصد واحدهای شهرستان را شامل می‌شود که نسبت به آمار 63 درصد واحد فعال در استان، شاخص کمتری را داراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی