مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد:

۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن در یزد پرداخت شد

عصر ساختمان- مدیرامور شعب بانک مسکن استان یزد با اشاره به طرحهای جدید این بانک برای خروج از رکود بازار مسکن، گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن در یزد پرداخت شد.

۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن در یزد پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن خطیب‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها به این صورت بود که رونق بخش مسکن را از ابتدای امسال داشته باشیم اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها، امسال هم رکودی در این بازار وجود داشت.

    وی افزود: با توجه به شرایط و موقعیتی که داشتیم، بالغ بر دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی در کل کشور از خط اعتباری مسکن مهر ایجاد شد که سهم استان یزد حدود 37 هزار واحد بوده است.

    مدیر شعب بانک مسکن استان یزد خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه با توجه به سیاستگذاری‌های انجام شده تا پایان امسال واحدهای باقی مانده مسکن مهر به متقاضیان تحویل می‌شود، گفت: خوشبختانه استان یزد در این زمینه وضعیت بهتری دارد.

    خطیب‌زاده ادامه داد: پیش بینی شده که ساخت و خرید مسکن را ما در سه مرحله افزایش قیمت داشتیم که بتوانیم سقف تسهیلات را افزایش دهیم به گونه ای که از 40 میلیون تومان و 60 میلیون تومان به 120 میلیون تومان رسید.

    خطیب‌زاده با بیان این مطلب که این تسهیلات به زوجین بدون سقف زمان ازدواج پرداخت می‌شود، بیان کرد: نرخ این تسهیلات 11 درصد است و دو شرط اساسی دارد اول اینکه از زمین یا مسکن دولتی استفاده نکرده باشند و دوم اینکه سابقه دریافت تسهیلات بانک مسکن در گذشته را نداشته باشند.

    مدیر شعب بانک مسکن استان یزد ادامه داد: در این طرح پرداخت به افراد مجرد تا سقف 60 میلیون تومان و زوجین 120 میلیون تومان است، بیان کرد: شرط دریافت این وام این است که افراد 30 میلیون تومان به مدت یک سال در بانک گذاشته و بعد از یک سال مبلغ وام را به همراه مبلغ سپرده گذاری به آنها پرداخت می‌کنیم.

    وی بیان کرد: باز پرداخت این اقساط به دو روش ساده و پلکانی انجام می‌شود که در روش پلکانی ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان و در روش ساده ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان است.

    خطیب‌زاده افزود: در این طرح نرخ 13 درصد به نرخ 11 درصد سود کاهش پیدا کرده و همچنین شرط تاهل هم از شروط دریافت وام حذف شده است.

    وی با بیان این هر نفر از محل خرید اوراق حق تقدم می‌تواند تا مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات خرید و در کنار آن 10 میلیون تومان تسهیلات جهاله در حداقل زمان دریافت کنند.

    مدیر شعب بانک مسکن استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر هر برگ 500 هزار تومانی این اوراق 90 هزار تومان قیمت دارد و در این صورت فرد می‌تواند برای 50 میلیون تومان  وام باید 9 میلیون تومان اوراق حق تقدم خریداری کنند.

    خطیب‌زاده گفت: پرداخت اقساط این طرح در 12 سال و به روش ساده حدود 800 هزار تومان در ماه و در روش ساده حدود 600 هزار تومان در سال انجام می‌شود.

    وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در بانک مسکن قصد انجام آن را داریم، ایجاد تحرک در بخش ساخت و ساز و به تبع آن رونق گرفتن صنایع مختلف مرتب با ساخت و ساز است.

    مدیر شعب بانک مسکن استان یزد افزود: در بحث ساخت هم افراد می توانند تا مبلغ 120 میلیون تومان به صورت مشترک و به صورت مجردی تا 60 میلیون تومان هم می‌توانند دریافت کنند، همچنین در بخش ساخت اوراق حق تقدم هم می‌توانند این تسهیلات را تا مبلغ بیان شده دریافت کنند.

    خطیب‌زاده ادامه داد: مبلغ پرداختی تسهیلات در صندوق یکم در شهر یزد 120 میلیون برای زوجین و 60 میلیون برای مجردها و همچنین در سایر شهرهای استان 80 میلیون برای زوجین و 40 میلیون تومان برای افراد مجرد پرداخت می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بدون سپرده از 22 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کرده و افراد می‌توانند برای ساخت به شرطی که 20 درصد کار ساخت را خودشان انجام داده باشند، تسهیلات دریافت کنند.

    مدیر شعب بانک مسکن استان یزد افزود: در این طرح پرداخت وام در شهر یزد به ازای روش سنتی 90 میلیون تومان، به روش سنتی 110 میلیون تومان و به روشهای نوین 130 میلیون تومان تسهیلات ساخت پرداخت می‌شود.

    خطیب‌زاده تصریح کرد: در سایر شهرها سنتی 70 میلیون تومان، صنعتی 90 میلیون تومان و به روش نوین 100 میلیون تومان با نرخ 18 درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی