مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کرمان:

مرمت آثار تاریخی از مأموریت‌های مناطق ۸ گانه اقتصادی کرمان است

عصر ساختمان- استاندار کرمان گفت: مرمت و احیای آثار تاریخی و گردشگری یکی از مأموریت‌های مدیران مناطق ۸ گانه اقتصادی کرمان است.

مرمت آثار تاریخی از مأموریت‌های مناطق ۸ گانه اقتصادی کرمان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از فارس آر کرمان، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قنات‌ها برای ایران بسیار مهم هستند و 11 قنات شگفت انگیز داریم که سه قنات در استان کرمان قرار دارد و پرونده این قنات‌ها در نشست‌های قبلی یونسکو رد شده بود.

    وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های میراث فرهنگی و رایزنی‌ها در نشست یونسکو طی هفته جاری در استانبول 17 کارشناس به بی نظیر بودن این قنات‌های چند هزار ساله ایرانی رأی مثبت دادند و آنها را به ثبت جهانی رساندند.

    استاندار کرمان ابراز داشت: در حالی شاهد ثبت جهانی کویر لوت هستیم که بیشتر ظرفیت‌های کویر لوت در استان کرمان واقع شده است.

    رزم‌حسینی از ثبت جهانی پنج اثر تاریخی و طبیعی استان کرمان خبر داد و افزود: قنات‌های استان کرمان به ویژه قنات جوپار از برجستگی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و در استان کرمان هم اکنون چهار اثر دیگر دارای ظرفیت ثبت جهانی شامل شاه نعمت الله ولی، قلعه دختر و قلعه اردشیر، خانه حاج آقا علی رفسنجان و بازار کرمان را داریم.

    استاندار کرمان عنوان کرد: زمانی یک اثر به ثبت جهانی می‌رسد دیگر کشورها احساس تعلق بیشتری به این اثر دارند و در واقع این آثار، میراث جهانی می‌شود و شاهد رشد گردشگران خارجی در استان کرمان طی سال‌های اخیر هستیم.

    رزم‌حسینی تاکید کرد: با ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی یک کشور بی‌شک مراقبت و مواظبت بیشتری از این آثار صورت می‌گیرد و کارشناسان یونسکو از این آثار سرکشی می‌کنند و راهنمایی‌هایی برای حفظ و نگهداری این آثار ارائه می‌دهند.

    استاندار کرمان ادامه داد: مرمت بناهای تاریخی استان کرمان از جمله باغ فتح آباد، ساختمان قدیمی کنسولگری انگلیس در کرمان و خانه حاج آقا علی رفسنجان را آغاز کرده‌ایم و افزون بر 700 اثر ثبت ملی در استان کرمان داریم.

    رزم‌حسینی بیان داشت: شناسایی ظرفیت‌های میراث فرهنگی و آثار گردشگری کرمان آغاز شده و یکی از مأموریت‌های مدیران مناطق هشت گانه اقتصادی استان کرمان، احیای میراث فرهنگی و گردشگری است.

    استاندار کرمان عنوان کرد: مجوزهای اجرای پروژه پارک ملی استان کرمان دریافت شد و این پارک یکی از مناطق کم نظیر گردشگری در ایران و خاورمیانه است.

    وی با انتقاد از وجود بروکراسی اداری در مسیر پروژه‌ها افزود: با انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی برخی از مشکلات در حال رفع است.

    استاندار کرمان در پایان متذکر شد: در سال گذشته 170 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در استان کرمان به 14 هزار نفر پرداخت شد و امسال نیز 200 میلیارد تومان اعتبار خوداشتغالی پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو