مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت توسعه خدمات بر بستر زیرساخت های شهر هوشمند

عصر ساختمان- دبیرعلمی دومین همایش ریزساخت وفرصتهای سرمایه گذاری شهر هوشمند برلزوم توسعه خدمات در حوزه های مختلف بر بستر زیرساخت های شهرهوشمند تاکید و اظهار امیدواری کرد این همایش بتواند زمینه این کار را فراهم آورد.

ضرورت توسعه خدمات بر بستر زیرساخت های شهر هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایرنا، دکتر محمد زرگر روز سه شنبه در نشست خبری این همایش افزود: بسترسازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان، توسعه کسب و کار در حوزه خدمات شهری و توسعه خدمات بر بستر زیرساخت های شهر هوشمند از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
    وی با اشاره به اینکه این همایش در چهار محور برگزار خواهد شد، افزود: استانداردها، پروتکل ها و معماری شهر هوشمند، الگوی بومی و معماری ابعاد شهرهوشمند،نقش مدیریت شهری در اقتصاد وکیفیت زندگی مردم و مدلهای مشارکت ذی نفعان در این حوزه،محورهای این همایش است.
    زرگر اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند در تصویرسازی صحیح از شهرهوشمند نقش موثر داشته و همچنین در ایجاد نگاه فنی، تکنولوژی و حتی غیرفنی در این حوزه بتواند کمک شایانی کند.
    وی به هزینه های سرمایه گذاری هنگفت برای ایجاد زیرساختهای فماوری و ارتباطی در ایجاد شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: دولت در ایجاد شهرهوشمند تسهیل گر و پشتیبان است و سرمایه گذاری باید توسط بخش خصوصی انجام گیرد.
    دبیر اجرایی دومین همایش زیر ساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند نیز گفت : در سال های اخیر سرمایه گذاری های ارزنده ای در موضوعات زیرساختی به ویژه پروژه های نصب فیبر نوری انجام گرفته اما این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
    سهیل مظلوم افزود: از این رو آگاهی از نیازها و مطالبات ذی نفعان بخش های مختلف توسعه خدمات، از جمله ارایه کنندگان خدمات رایانش ابری، شرکت های نرم افزاری، مراکز داده، بانک ها، شهرداری ها، اپراتورها، سرمایه گذاران، تامین کنندگان و دارندگان فعلی امکانات زیرساخت برای مدیران ارشد تصمیم گیر بسیار مهم است.
    دبیر دومین همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند اظهار کرد: تمرکز ما امسال بیشتر بر روی توسعه خدمات شهری بر بستر زیرساخت های شهر هوشمند است و آخرین دستاوردهای علمی و فنی در این حوزه ارایه خواهد شد.
    وی تاکید کرد: در این همایش در 6 پنل تخصصی، فرصت ها و موانع توسعه شهر هوشمند از جمله بحث انحصارزدایی از شبکه های زیرساختی بررسی شود.
    دبیر دومین همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند یکی دیگر از برنامه های این همایش را برگزاری مسابقه ایده های نو در حوزه شهر هوشمند اعلام کرد و گفت: در این مسابقه افراد خلاق فرصت دارند ایده های خود را به دبیرخانه همایش به ترتیبی که فراخوان آن بزودی اعلام می شود، ارسال کنند.
    دومین همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور و شهرداری های کلان شهرهای کشور، یکم و دوم شهریورماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو