مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت تسهیلات بخش مسکن در استان مرکزی ۶۰ درصد افزایش یافت

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات بخش مسکن به متقاضیان این استان از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۰ درصد افزایش یافت.

پرداخت تسهیلات بخش مسکن در استان مرکزی ۶۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، مجید امیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و 649 واحد تسهیلات خرید مشارکتی، مشارکت و فروش اقساطی سهم شراکت ناشی از مشارکت در سه ماه سال گذشته با متقاضیان پرداخت شد که این تسهیلات در بهار امسال به یک هزار و 878 واحد تسهیلات به ارزش 635 میلیارد ریال افزایش یافته است.
    وی ادامه داد: 580 فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن به ارزش 182 میلیارد ریال در بهار امسال به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 60 درصد افزایش دارد و این مهم نشان از رونق در خرید و فروش در بخش مسکن دارد.
    مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی بیان کرد: 167 میلیارد ریال تسهیلات در این مدت توسط بانک مسکن استان در بخش مشارکت به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 و دو دهم درصد افزایش دارد. وی، این مهم را نشان از این دانست که محصولات بانک مسکن امسال شرایط مطلوبی در جامعه ایجاد کرده و به عنوان مشوق در ساخت و ساز موثر است.
    مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی بیان کرد: در بخش فروش اقساطی سهم شراکت ناشی از مشارکت نیز در سه ماه امسال 953 فقره تسهیلات به ارزش 285 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ، 53 و 86 صدم درصد افزایش دارد.
    امیری گفت: افزایش پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و افزایش خرید و فروش در این بخش نشان از خروج از رکود و گشایش های اعتباری در این بخش دارد.
    وی، بانک مسکن را مجری طرح های دولت در این بخش عنوان کرد و گفت: بانک مسکن برای رونق در بخش مسکن و خروج از روکود این بخش با آغاز کاهش سود سپرده های بانکی، داوطلبانه نرخ تسهیلات خود را دو درصد کاهش داده است که این مهم کاهش نرخ سود تسهیلات و کاهش 20 درصدی اقساط تسهیلات بخش مسکن را به همراه داشت.
    مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی افزود: حذف تاریخ ازدواج زوج های جوان برای دریافت تسهیلات و حذف شرط ازدواج اول برای آنان از جمله اقدام های بانک مسکن در راستای خانه دار شدن زوج های جوان است.
    امیری، پرداخت تسهیلات بدون رسوب برای متقاضیان سنتی ساز و صنعتی ساز را از دیگر سیاست های انبساطی بانک مسکن عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در شهرستان اراک و شهر های بالای 200 هزار نفر برای ساختمان های سنتی سازهای واحدی 900 میلیون ریال، صنعتی سازها 11 میلیارد ریال، فناوری نوین تا واحدی 13 میلیارد ریال و برای شهر های زیر 200 هزار نفر به ترتیب 700 میلیون ریال، 900 میلیون ریال و 11 میلیارد ریال با نرخ سود 18 درصد پرداخت می شود.
    وی، طرح عید تا عید را از دیگر طرح های بانک مسکن عنوان کرد: این طرح از عید سعید فطر تا عید غدیر ادامه داشت و در آن پرداخت 10 درصد مانده بدهی در هنگام فروش برای افرادی که از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده اند حذف شد و بدون واریز این مبلغ شرایط برای انتقال واحدها و خرید و فروش آماده شده است.
    مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی با یادآوری اعطای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از یکم اسفند ماه سال گذشته به بانک مسکن گفت: تسهیلات برای 700 واحد بافت های فرسوده در سال جاری به این استان اختصاص یافته است که از آغاز واگذاری این تسهیلات تا کنون به 400 واحد تسهیلات 400 میلیون ریالی پرداخت شده است.
    امیری گفت: 550 هزار میلیارد ریال اعتبار به دو میلیون واحد مسکن مهر در سطح کشور اختصاص یافت که 42 هزار واحد آن سهم استان مرکزی بوده است.
    وی ادامه داد: چهار هزار و 200 واحد مسکن مهر در استان مرکزی وجود دارد که فروش اقساطی نشده و نیاز به تعیین تکلیف دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو