مدیران خودروعصر اعتبار

تامین زمین برای ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه گفت: کمبود منابع مالی ساخت مسکن در قالب تسهیلات بانکی یکی از اساسی‌ترین موانع تولید واحدهای مسکونی بود که خوش‌بختانه با هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی در قالب بودجه ۱۴۰۰، زمینه ساخت ۱.۲ میلیون مسکن فراهم می‌شود.

تامین زمین برای ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به شعار سال آینده با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: وزارت راه و شهرسازی در همه حوزه‌های فعالیت به خصوص حوزه مسکن در مسیر شعار سال 1400 حرکت کرده و انشاالله با توجه به سیاست‌گذاری سال نو تلاش می‌کنیم، بحث تولید مسکن را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات این وزارت‌خانه به منظور پیگیری مسئله تولید مسکن گفت: در تلاش هستیم با تفویض یک سری از اختیارات به استان‌ها بر اساس شیوه‌نامه طرح اقدام ملی مسکن، مسیر فعالیت بخش‌های مختلف نظیر تعاونی‌ها، بخش خصوصی، سازندگان حرفه‌ای و سایر فعالین ساخت و ساز  را در حوزه تولید مسکن فراهم کنیم.

    * یکی از موانع اصلی تولید مسکن در سال 1400 برطرف شد

    محمودزاده، با اشاره به برداشته شدن یکی از مهمترین موانع تولید مسکن در سال 1400 گفت: کمبود منابع مالی ساخت مسکن در قالب تسهیلات بانکی یکی از اساسی‌ترین موانع تولید واحدهای مسکونی بود که خوش‌بختانه این مسئله با هدایت 360 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی در قالب بودجه 1400، زمینه ساخت 1.2 میلیون مسکن را فراهم می‌کند.

    وی در بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 1.4 میلیون واحد مسکونی برنامه مدون ایجاد کرده است، افزود: تامین زمین و مهیا کردن زیرساخت‌ها به منظور جهش تولید مسکن در سال 1400 از سوی وزارت راه و شهرسازی مهیا است و امیدواریم در سال جدید، با این اقدامات زمینه ساماندهی هرچه بهر بازار مسکن مهیا شود.

    *آمادگی تامین زمین برای ساخت 5 میلیون مسکن وجود دارد

    معاون وزیر راه و شهرسازی، در بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تا کنون کلنگ احداث بیش از 500 هزار واحد مسکونی را به زمین زده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوانی دستگاه اجرایی آمادگی کامل دارد تا برنامه خود در حوزه ساخت مسکن را با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط گسترش دهد.

    محمودزاده، با اشاره به اینکه برنامه تامین زمین براس ساخت 5 میلیون مسکن صورت گرفته است، گفت: در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنیم و کاملا آمادگی لازم را داریم تا زمینه جهش تولید مسکن را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار