مدیران خودروعصر اعتبار

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام کرد:

اطلاعیه مهم در خصوص حق الزحمه نظارت

عصر ساختمان- به اطلاع می‌رساند ملاک محاسبه حق‌الزحمه نظارت هر پرونده، بر اساس زمان تشکیل پرونده مورد نظر در شهرداری می‌باشد.

اطلاعیه مهم در خصوص حق الزحمه نظارت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از سازمان نظام مهندسی، بنابراین ممکن است در مواردی، محاسبه تعرفه خدمات مهندسی نظارت ارجاع شده در سال جاری، بر اساس تعرفه سنوات گذشته باشد. (به دلیل این‌که زمان تشکیل پرونده در سال جاری نبوده است.)
    با توجه به این‌که مبلغ حق‌الزحمه هر پرونده در زمان ارجاع کار در کارتابل ناظران درج می‌گردد و به رویت ناظران می‌رسد، تأیید و قبول کار ارجاع شده به منزله پذیرش نظارت با مبلغ اعلام شده می‎باشد و اعتراض بعدی در خصوص میزان حق‌الزحمه پرونده قابل قبول نمی‌باشد و ناظر مکلف است نظارت ساختمان را با همان مبلغی که پذیرفته است انجام دهد. بدیهی است پرونده‌های ارجاع شده قبل از تاریخ این خبر نیز شرایط مشروحه فوق را دارا می‌باشند.

    لازم به ذکر است اختلاف مبلغ ریالی زمان تشکیل پرونده و زمان ثبت قرارداد ناظر، در اولین سال بعد از ثبت قرارداد که مبلغ تعدیل سال جدید محاسبه می‌شود، از مالک دریافت و به ناظر پرداخت خواهد شد.

    همچنین برای حل و فصل بهتر این مسئله، در شیوه‌نامه جدید محاسبه حق‌الزحمه، قرارداد نظارت و روش پرداخت، راه‌کار مناسبی دیده شده است و این مابه‌التفاوت در زمان ثبت قرارداد از مالک دریافت خواهد شد، بدیهی است پس از طی مراحل تصویب شیوه‌نامه در کمیسیون مبحث 2 و هیات مدیره محترم سازمان، این مهم به مرحله اجرا گذاشته و اطلاع رسانی خواهد شد اما تا آن زمان عمل به شیوه فعلی که در صدر اطلاعیه شرح داده شد، الزامی می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی