مدیران خودروعصر اعتبار

پیش فروش ساختمان یا درج آگهی تبلیغاتی بدون اخذ مجوز ممنوع است

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و در راستای پاسداشت حقوق شهروندی، پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی و نیز درج یا انتشار آگهی آن بدون اخذ مجوز، ممنوع است.

پیش فروش ساختمان یا درج آگهی تبلیغاتی بدون اخذ مجوز ممنوع است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، حامد مانی فر افزود: قانون پیش فروش ساختمان در 24 ماده به تصویب رسیده که با اجرایی شدن مواد 21 و 23 آن، تبلیغات بدون مجوز آن غیرقانونی است.
    وی ادامه داد: همچنین اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند به حبس از 91 روز تا یک سال و یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند.
    مانی فر یادآور شد: اجرای قانون پیش فروش ساختمان متضمن حقوق شهروندان و ایجاد اطمینان در بازار مسکن و ساختمان بوده و می تواند یکی از ابزارهای موثر برای توسعه امر ساخت و ساز باشد.
    وی با اشاره به تفویض اجرای تبصره ماده 23 قانون، ناظر به مواد 21 و 23 قانون پیش فروش ساختمان به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با توجه به ابلاغ وزیر، افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در خصوص انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز، مراتب به مراجع قضائی گزارش و موضوع آن نتیجه نهایی نیز پیگیری خواهد شد.
    مانی فر ادامه داد: با توجه به ماده 21 قانون پیش فروش ساختمان، فروشنده باید قبل از هرگونه اقدام جهت تبلیغ و آگهی پیش فروش به هر طریق از جمله درج در مطبوعات، پایگاه های اطلاع رسانی و سایر رسانه های گروهی و یا نصب در اماکن مجوز انتشار آگهی را از مراجع ذیصلاح که در آئین نامه اجرایی این قانون مشخص می شود اخذ و ضمیمه درخواست آگهی را به مطبوعات و رسانه های یاد شده ارائه کند.
    مدیرکل راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: در قانون پیش فروش ساختمان، برای مطبوعات و رسانه هایی که بدون دریافت مجوز یاد شده اقدام به درج و انتشار آگهی های پیش فروش ساختمان کنند نیز مجازات هایی نظیر توقیف و جرائم نقدی پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو