مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نوسازی مدارس:

پرونده بخاری های ناایمن مدارس تا سال آینده بسته می شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آخرین وضعیت اصلاح و استانداردسازی سیستم های گرمایشی ناایمن مدارس را تشریح کرد و از بسته شدن پرونده سیستم گرمایشی ناایمن مدارس تا پایان سال آینده خبر داد.

پرونده بخاری های ناایمن مدارس تا سال آینده بسته می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی مهر درباره فرصت تعطیلات کرونایی مدارس برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی توضیح داد و در این باره اظهار کرد: اینکه کلاس های درسی عاری از دانش آموز بود برای ما فرصت ویژه ای به وجود آورد تا همکارانمان بتوانند تعمیرات مدارس و اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی را در دستورکار قرار دهند.

    وی افزود: مدیریت کردیم و کار پیش رفت، اما به طور کلی محدودیت ها و پروتکل ها به اجرای مدارس نوساز آسیب زد؛ گاهی اجازه حمل مصالح و حضور چند کارگر در یک محل و غیره برای ساخت و سازهای جدید داده نمی شد. اما در مدارس موجود، انجام تعمیرات و ساخت یا بازسازی سرویس های بهداشتی و آبخوری، استانداردسازی سیستم های گرمایشی و مناسب سازی فضای آموزشی ویژه معلولان انجام شد.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سال 99 برای اولین بار ردیف اعتباری ویژه ای تحت عنوان احداث سرویس های بهداشتی در مدارس فاقد سرویس در بودجه ایجاد و 70 میلیارد تومان به این امر تخصیص یافت گفت: این مبلغ در لایحه بودجه سال 1400 به 465 میلیارد تومان افزایش یافت. به محض ابلاغ اعتبارات، برای این امر هم اقدام می کنیم.

    رخشانی مهر درباره اصلاح و جایگزینی سیستم های گرمایشی نیز اظهار کرد: حدود 47 هزار بخاری گازی غیراستاندارد در مناطق کشور باقی مانده و مابقی سیستم های غیراستاندارد، یا جمع آوری شده یا پیمانکار در حال کار است.

    وی ادامه داد: عملا با اقدامات صورت گرفته دیگر بخاری نفتی یا گازی غیرایمن در کشور باقی نمی ماند مگر در مناطقی که نتوانیم به علت نبود امکانات، کاری انجام دهیم، به عنوان مثال در مناطق عشایری که دانش آموزان در چادر درس می خوانند و در این مناطق نه برق هست و نه گاز. این مدارس بخاری نفتی دارند که البته از بخاری نفتی های خوب پرتابل است که حادثه خیز نیست.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در مجموع طی سال های 92 تا 99 حدود 276 هزار کلاس درس را از نظر سیستم های گرمایشی استاندارد کردیم که 131 هزار کلاس درس در دولت یازدهم و 145 هزار کلاس در دولت دوازدهم تجهیز شده اند گفت: به طور میانگین روزانه 95 کلاس درس را از نظر سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد کرده ایم.

    رخشانی مهر افزود: از ابتدای دولت یازدهم 2800 میلیارد تومان هزینه کردیم که 1750 میلیارد تومان آن از ابتدای دولت دوازدهم محقق شده است.

    وی در پاسخ به اینکه در نهایت پرونده بخاری های نفتی و گازی غیراستاندارد مدارس کشور چه زمانی بسته خواهد شد؟ گفت: ما 47 هزار بخاری گازی غیراستاندارد باقی مانده را هم طی سال آینده جمع آوری می کنیم و به این ترتیب دیگر پرونده بخاری نفتی و گازی های موجود غیراستاندارد بسته می شود و می توان گفت تا پایان سال آینده این مسئله حل و پرونده آن بسته خواهد شد.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به یک مشکل دیگر پیرامون وضعیت گرمایشی مدارس اشاره و عنوان کرد: یک مشکل دیگر ما در آینده این است که سیستم های موتورخانه ای مدارس قدیمی دارند از دور خارج می شوند و نیازمند تعمیرات اساسی اهستند. در چند روزی که موتورخانه برای تعمیر خاموش شود احتمال برگشت بخاری نفتی و گازی تا زمان اصلاح سیستم وجود دارد. باید برنامه ریزی کنیم تا برای اصلاح موتورخانه مدارس قدیمی در سال آینده اقدام کنیم. تا کنون نگهداری از مدارس بر عهده معاونت برنامه ریزی وزارتخانه بوده اما علاقه مندیم در تعمیرات اساسی مدارس کمک کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار