مدیران خودروعصر اعتبار

هزینه ۲۰۰ هزار میلیاردی مسکن مهر

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این پروژه به مردم داده شده است.

هزینه ۲۰۰ هزار میلیاردی مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، محسن نریمان امروز در مراسم افتتاح 4550 واحد مسکن مهر اظهار داشت: محله ایرانشهر با 4550 واحد افتتاح شد به این معنا که به طور متوسط 20 هزار نفر در آن ساکن می شوند.

    وی با بیان اینکه جمعیت این محله از تعدادی از شهرهای ما در کشور بیشتر است، گفت: برخی از شهرها در شمال کشور 2500 نفر جمعیت دارند، یعنی محله ایرانشهر یک شهری در داخل شهری بزرگتر است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه با افتتاح محله ایرانشهر، شهری را در دل شهر دیگر افتتاح کردیم، افزود: این پروژه کاری بسیار بزرگ بوده است، اما متاسفانه در ابتدا فقط با هلیکوپتر بر فراز این شهر آمدند و زمین های رایگان را انتخاب کردند تا واحد بسازند.

    نریمان با بیان اینکه ساخت 100 هزار واحد را در این شهر شروع کردند در حالی که از همان ابتدا بارگذاری 400 هزار نفر را ایجاد کرده اند، ادامه داد: اینکه گاهی وزیر راه و شهرسازی مسائل و مشکلاتی را مطرح می کند، به همین دلیل است که ما معتقدیم این کار بزرگترین پروژه ایران از نظر اعتبار و هزینه بوده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای مسکن مهر 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و بیش از این رقم هم باید مردم بپردازند. وی با اشاره به اینکه با احتساب تاسیسات زیربنایی و روبنایی این پروژه در حدود 200 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف کرده است، اظهار کرد: مسکن مهر در شهرهای جدید بزرگترین پروژه مسکن مهر است و ما جدا از مسکن مهر پردیس، 100 هزار واحد هم در پرند داریم.

    نریمان با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان مراجعه می کنند و می گویند که واحدها را بدون خدمات زیربنایی به ما تحویل دهید، فت: ما نمی خواهیم تا متقاضیان را تنها بگذاریم؛ زیرا می دانیم که آنها به تنهایی نمی توانند خدمات آب، گاز و برق را تامین کنند.وی با تاکید بر اینکه ما این خدمات را جزء حقوق شهروندی می دانیم، اظهار داشت: آب شرب فاز 11 برای 35 هزار واحد تامین شده است و حق انشعاب تمامی واحدها را پرداخت کرده ایم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در برخی پروژه های مسکن مهر به دلیل مکان یابی نادرست متقاضی نداریم، گفت: در شهر پردیس 5 هزار میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کردیم.وی با بیان اینکه خدمات و امکانات در یک شهر ارزش افزوده زمین را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: اگر در بافت فرسوده محله شوش و پامنار مسکن مهر می ساختیم، ارزان تر از واحدهای پردیس برای ما تمام می شد، اما الان یک هزار میلیارد تومان برای بخشی از کار از بانک مسکن وام گرفته ایم.

    نریمان با اشاره به مصوبه ای که در دوره گذشته برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از محل آورده مردم تصویب شده بود، گفت: متاسفانه این مصوبه را داریم که باید از آورده مردم خدمات را تامین کنیم در حالی که ادعا شده بود که این مسکن ارزان قیمت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو