مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

پرداخت وام ودیعه مسکن فقط تا پایان بهمن

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اتمام اعطای تسهیلات ودیعه مسکن از پایان بهمن ماه خبر داد.

پرداخت وام ودیعه مسکن فقط تا پایان بهمن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمود محمودزاده صبح امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه ساخت مسکن برای رانندگان برون شهری بار و مسافر گفت: بر اساس این تفاهم نامه 226 هزار راننده طی سه سال خانه دار خواهند شد که در حال حاضر تسهیلات اعطایی به این پروژه‌ها صد میلیون تومان و با نرخ سود 18 درصد است.

    وی افزود: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا این تسهیلات با نرخ سود یارانه ای به رانندگان پرداخت شود همچنین افزایش سقف تسهیلات اعطایی به این پروژه‌ها به 150 میلیون تومان در حال طی شدن مراحل نهایی آن است.

    محمودزاده درباره عدم همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان کشور گفت: این سازمان تاکنون درخواست هزینه برای همکاری نداشته و مذاکرات کارشناسی میان این دو دستگاه در حال انجام است تا اطلاعات سازمان ثبت اسناد به صورت آنلاین به سامانه اسکان متصل شود.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت شهرسازی درباره ودیعه وام مسکن افزود: کسانی که قرارداد اجاره مسکن خود را در سال 99 تمدید کرده اند مشمول این تسهیلات می‌شوند.

    محمودزاده افزود: در حال حاضر 821 هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند که 323 هزار نفر مدارک خود را در سامانه طرح اقدام ملی بارگذاری کرده اند.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از 195 هزار نفر توانسته اند وام ودیعه مسکن بگیرند و پرونده حدود 120 هزار نفر در حال بررسی در بانک‌های عامل است. همچنین 500 هزار نفر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه طرح اقدام ملی اقدام نکرده اند.

    وی تاکید کرد: اگر تا پایان بهمن ماه این تسهیلات دریافت نشود بانک‌ها دیگر وام ودیعه مسکن پرداخت نخواهند کرد.

    محمودزاده یادآور شد: پیش از اصلاح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، افراد مشمول دریافت وام ودیعه مسکن 700 هزار نفر بودند اما با دو مصوبه‌ای که از ستاد کرونا گرفتیم به 821 هزار نفر افزایش یافت.

    وی درباره این دو مصوبه گفت: نخست اینکه مشاوران املاک برای صدور کد رهگیری پول قابل ملاحظه‌ای طلب می‌کردند که با اتاق اصناف هماهنگ کردیم تا هزینه صدور کد رهگیری 250 هزار تومان باشد همچنین با مساعدت ستاد ملی کرونا قرار شد کسانی که فرم ج قرمز دارند ولی در حال حاضر فاقد مسکن و مستأجر هستند هم مشمول دریافت وام ودیعه شوند که در نتیجه 120 هزار نفر به آمار مشمولان این تسهیلات افزوده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار