مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تعداد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته‌است

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از سال ۸۲ تاکنون، مدارس نیاز به تخریب و نوسازی از ۷۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است.

تعداد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته‌است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهراله رخشانی مهر روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آموزش و پرورش مرند، اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور نیز که قبل از انقلاب اسلامی 1.5 مترمربع بود در حال حاضر به 5.2 مترمربع افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، حدود 110 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در کشور وجود دارد.

    وی در مورد ساخت مجتمع های آموزشی و مدارس بزرگ در کشور گفت: سعی ما این است به سمت احداث مدارس بزرگ برویم چرا که می تواند آثار تربیتی بیشتری داشته باشد.
    وی با بیان اینکه مسئله ما در ساخت مدارس، جمعیت اندک دانش آموز در مدارس است، افزود: در احداث مدارس باید دقت و نظارت کافی صورت گیرد و به موضوع بازرسی‌ها و نگهداری مدارس توجه شود تا شاهد تخریب زودهنگام مدارس نباشیم.
    رخشانی مهر تاکید کرد: با وجود مشکلات، باید تلاش کنیم با تامین اعتبارات مورد نیاز، مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند را در اولویت قرار دهیم.
    وی از خیرین مدرسه‌ساز، به عنوان معماران فرهنگی جامعه و بازوی توانمند آموزش و پرورش نام برد و گفت: از سال 77 زمان آغاز به کار مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون، 30 درصد مدارس از سوی اعضا این مجمع ساخته است.

    وی افزود: این در حالیست که در چهار سال اخیر 50 درصد مدارس از سوی خیران و یا به صورت مشارکتی ساخته شده است.

    وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، گروه‌های جهادی مدرسه ساز نیز فعال شده اند و طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، در حوزه تعمیر و ساخت مدارس با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

    نوسازی مدارس نیازمند همت مسوولان است

    نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مرند از شهرستان های تاریخی، قدیمی و فرهنگی است گفت: با توجه به آمار موجود و احتمال جهش جمعیتی در شهرستان، لازم است مدارسی را احداث کرده و تعدادی را نیز که نیاز به بازسازی دارند، نوسازی کنیم.
    معصومه پاشایی با اشاره به نقش خیرین در ساخت مدارس اظهار داشت: خیرین بسیاری در شهرستان داریم که در امر نوسازی مدارس پیشتاز هستند و در حال حاضر حدود 40 مدرسه خیرساز در مرند وجود دارد.
    وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برکات بسیاری در حوزه های مختلف داشته که زیرساخت آن، آموزش و پرورش و معلمان دلسوز هستند و اکنون نیز معلمان باید نسل خوب و متخصصی را برای آینده پرورش دهند.
    نماینده‌ مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: با وجود انجام اقدامات در زمینه نوسازی مدارس، مشکلاتی در این زمینه در شهرستان مرند وجود دارد که امیدواریم با کمک مسوولان کشوری و استانی آموزش و پرورش حل شود.

    98 درصد فضاهای آموزشی مرند از نظر گرمایشی ایمن شدند

    مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه جمع آوری بخاری های نفتی از مدارس از کارهای خوب در امر نوسازی مدارس است افزود: در مرند 98 درصد فضاهای آموزشی از نظر گرمایشی ایمن شدند و امید است در سال آتی، کار ایمن سازی تمام مدارس استان پایان یابد.

    پیام صدقی گفت: مرند از جمله شهرستان های دارای بالاترین جمعیت دانش آموزی است اما از نظر سرانه فضای آموزشی از میانگین استانی پایین تر بوده که اکنون با کمک و تلاش مسوولان، اندکی ارتقا یافته است.
    وی افزود: بالای 30 پروژه خیرساز و مشارکتی در شهرستان مرند داریم که امیدواریم با کمک خیرین و توجه مسوولان، کمبود فضای آموزشی موجود نیز جبران شود.
    وی با بیان اینکه عملیات اجرایی مدرسه روستای دیزج حسین بیگ با اعتبارات دولتی بزودی آغاز می شود اظهار کرد: مدرسه 18 کلاسه مرحومه خانم ابراهیمی در مرند نیز از جمله بزرگترین پروژه ها در استان است که کارهای آن به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

    58 مدرسه مرند نیازمند تخریب و بازسازی است

    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه مرند نیز با بیان اینکه مسیر توسعه در کشور از مدارس می گذرد گفت: برای طی کردن مسیر توسعه در کشور، باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود.
    علی شیخ پور ضمن اشاره به نیاز 58 مدرسه در مرند به تخریب و بازسازی خاطرنشان کرد: مدرسه لقمان در مرند و مدرسه شهید زهدی پور در شهر کشکسرای بدلایلی نیمه تمام باقی مانده که نیازمند توجه ویژه مسوولین برای اتمام عملیات آنها می باشد.

    40 مدرسه در مرند توسط خیرین بازسازی شدند

    مدیر آموزش و پرورش مرند نیز با اشاره به وجود 38 پروژه عمرانی در شهرستان گفت: همکاران فرهنگی در مرند علاوه بر حوزه عمران و بخش تعلیم و تربیت، در حوزه نرم افزاری نیز خدمات ارزنده ای انجام دادند.
    اباذر کاظمی به تولید هشت هزار محتوای پرورشی و تربیتی در شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال تعداد 2 هزار 500 محتوای تولید شده در حوزه آموزش داریم که یک هزار و 210 مورد آن بارگذاری شده و بقیه نیز در طول سال بارگذاری خواهند شد.
    وی خاطرنشان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت و مدرسه سازی نیز خدمات ارزنده ای در شهرستان انجام شده است و برخی مسائل نیز که وجود دارد امیدواریم با همت و کمک مسوولان برطرف شود.
    مدیر آموزش و پرورش مرند اعلام کرد: هم اکنون تعداد 370 مدرسه فعال در شهرستان داریم که با احتساب پیش دبستانی ها، این آمار به 485 مدرسه می‌رسد.
    وی با اشاره به وجود 280 فضای آموزشی در مرند گفت: ما همچنین تعداد 58 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی، 27 مدرسه مخروبه و متروکه و 54 مدرسه دو شیفت در مرند داریم.
    کاظمی با بیان اینکه 2 هزار نفر فرهنگی در خدمت دانش آموزان هستند افزود: علاوه بر نیاز منطقه ما به فضای آموزشی، تعداد 663 نفر نیرو برای سال پیش رو کمبود داریم.
    وی همچنین با اشاره به بازسازی 40 مدرسه توسط خیرین در شهرستان گفت: ما اکنون، هیچ دانش آموز بدون معلم در شهرستان مرند نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار