مدیران خودروعصر اعتبار

پالایش خانه‌های خالی در حال انجام است

بازار مسکن قابل پیش بینی نیست

عصر ساختمان- معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: روند قیمت‌ها در بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست و باید بازار مصرف را از بازار سرمایه گذاری جدا کنیم.

بازار مسکن قابل پیش بینی نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه روند کاهش و یا افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن در چنین شرایطی قابل پیش‌بینی نیست، افزود: اعتقاد داریم باید بازار مصرف را از بازار سرمایه گذاری جدا کنیم و تا زمانی که این دو بازار با هم باشند، نمی‌توان این بازار را ساماندهی کرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ممکن است برخی از موضوعات مطرح و برخی از اقدامات انجام شوند که تاثیرات مستقیم در بازار مسکن بگذارند، بنابراین نمی‌توان آینده این بازار را پیش‌بینی کرد.

    محمود زاده عنوان کرد: به طور قطع با توجه به اجرا و عملیاتی شدن طرح مسکن ملی و همچنین تحویل پروژه‌های مسکن، این بازار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و البته  در حال حاضر هم شاهد بهبود و ساماندهی قیمت‌ها در این بازار هستیم.

    معاون وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: بازار مسکن و اجاره یک حوزه خصوصی است و کنترل آن در دست دولت نیست و قیمت اجاره‌ها و خرید و فروش‌ها در سال‌های گذشته به صورت ذهنی افزایش یافته است و ارائه  آمار در این بازار هم جهش ایجاد می‌کند و ما با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، آماری را ارائه داده‌ایم و امیدواریم از این طریق روند قیمت گذاری اصلاح شود.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی تمامی اطلاعات را ارسال کرده‌ایم، گفت: سامانه متصل و کارتابل سازمان امور مالیاتی در حوزه خانه‌های خالی هم به بهره برداری رسیده است بنابراین نقصی در این زمینه وجود ندارد.

    او بیان کرد: اقدامی که در حوزه و وظیفه ما بوده انجام شده و در حال اجرا است و امیدواریم با ابلاغ قانون اصلاح ماده 54 مالیات‌های مستقیم بتوانیم شرایط لازم را تصویب کنیم.

    به گفته محمود زاده اطلاعات کامل واحد‌ها و تعیین تکلیف واحد‌های خالی به زودی اعلام می‌شود.

    این مقام مسئول در پایان گفت: هم اکنون سازمان امور مالیاتی در حال تعیین تکلیف این واحد‌ها و شناسایی آن‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار