مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰۰۰ ساختمان در تهران مشابه پلاسکو

عصر ساختمان- معاون شهرسازی شهردار تهران از رونمایی پروانه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: با توجه به قرارداشتن در آستانه سانحه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو هشدار می دهیم که بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مشابه پلاسکوی سابق مواجه هستند و امیدواریم مقاوم سازی و بازسازی آنها هر چه زودتر انجام شود.

۱۰۰۰ ساختمان در تهران مشابه پلاسکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه مراسم بازدید از  پروژه ساختمانی پلاسکو اظهار کرد: براساس بررسی های صورت گرفته بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی از نظر سازه ای و ایمنی مشابه ساختمان سابق پلاسکو مواجهه هستند و در این میان برخی از ساختمانهای دولتی نیز قرار دارند و امیدواریم هر چه زودتر مقاوم سازی یا بازسازی آنها با همکاری شهرداری مناطق انجام شود تا دوباره شاهد وقوع سوانح و فجایعی مانند پلاسکو نباشیم.

    وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو افزود: ساختمان جدید پلاسکو از نظر مهندسی ساختمانی تراز اول در کشور محسوب می شود و امیدواریم تا پایان مراحل ساخت این روند ادامه داشته باشند تا خاطره تلخ سانحه پلاسکو در ذهن شهروندان به عنوان آغاز به کار ساختمان جدید پلاسکو تغییر کند.

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که همه ضوابط و مقررات ساخت پلاسکو از ابتدا تا کنون اجرا شده و پروانه این ساختمان نیز برهمین اساس صادر شده است گفت: از همان آغاز ساخت این ساختمان پس از تکمیل نقشه ها فرآیند پیچیده محاسبات حقوق مکتسبه پلاسکو با بررسی 350 پرونده آغاز شد تا حقوق کسی ضایع نشود. و از سوی دیگر در پی تعاملات خوبی که با بنیاد مستضعفان داشتیم 45 میلیارد تومان عوارض برای این ساختمان در نظر گرفتیم.

    وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان بخشی از این عوارض را در قالب دو ساختمان  باغ‌های «وثوق الدوله» و «عبقری» به نرخ سال 1397 پرداخت و مابقی آن نیز براساس نرخ سال 99 به صورت نقدی پرداخت شد.

    گلپایگانی همچنین اظهار کرد: برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان سانحه پلاسکو بخشی از این ساختمان به گالری تبدیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار