مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور:

اختصاص ۱۱۰ میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور از تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی خبر داد.

اختصاص ۱۱۰ میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حمیدرضا سهرابی جمعه 19 دی در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی 80 میلیون وام می‌دهیم که 30 میلیون تومان آن بلاعوض است، گفت: علاوه بر این از محل حساب 100 اما هزینه نقشه، نظارت، بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش پرداخت می‌شود.

    وی گفت: بنیاد مسکن سال‌هاست که برای ساخت مسکن روستایی از محل حساب 100 امام وام بلاعوض 8 میلیون تومانی پرداخت می‌کند و در مواردی که فرد متقاضی نیازمند باشد و بنیاد مسکن استان‌ نیز تایید کند، این وام تا 15 میلیون تومان هم قابل افزایش است.

    سهرابی خاطرنشان کرد: با تایید و گزارشی که بنیاد مسکن استان‌ها ارسال می‌کنند کسانی که با 8 میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن آنها  جمع نمی‌شود از محل حساب 100 امام مبلغ وام‌ آنها تا سقف 15 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه علاوه بر این، یک سرفصل وام بلاعوض دیگر تا سقف 30 میلیون تومان برای ساخت مسکن محرومین داریم، افزود: این وام بلاعوض طی تفاهمی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته پرداخت می‌شود و تاکنون تمام وجه آن به صورت نقدی تخصیص یافته است.

    سهرابی با بیان اینکه سهمیه کل کشور در این تفاهم‌نامه ساخت حدود 98 هزار واحد مسکن محرومین است که 3500 واحد آن در استان فارس است، عنوان کرد: در یک بازه زمانی 3 ماهه 1500 واحد از سهمیه فارس به مرحله سقف‌زنی رسیده و تلاش بنیاد مسکن بر این است که این 3500 واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا بتواند سهمیه جدیدی برای این استان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند. 

    او با تاکید بر اینکه اولویت ساخت مسکن محرومین با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محرومین نیز هستند که با وجود بضاعت خیلی پایین و عدم ‌تمکن مالی نتوانستند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند و حتی در بازدید از برخی روستاهای فارس خانه‌هایی را دیدیم که در حد کومه و کپر بودند و تلاش ما بر این است که با گرفتن سهمیه جدید برای فارس بخش زیادی از آنها را پوشش دهیم.

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: در 4 سال اخیر ما نزدیک به 300 میلیارد تومان از محل حساب 100 به ساخت مسکن روستایی اختصاص دادیم که استان فارس با وجود اینکه سهمیه مصوب‌اش 13 میلیارد تومان بوده اما تاکنون 30 میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر سهمیه مصوب جذب داشته است.

    سهرابی با بیان اینکه سهمیه امسال ساخت مسکن محرومین فارس 3500 واحد بوده اما 50 هزار واحد مسکونی تیپ گلی و فرسوده در این استان وجود دارد، گفت: این 3500 واحد 105 میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار