مدیران خودروعصر اعتبار

بنگاه‌های املاک همدان خالی از مشتری

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان بیان کرد: در اوایل سال وضعیت بازار مسکن رونق خوبی پیدا کرده بود اما در حال حاضر هیچ مراجعه‌کننده‌ای در بنگاه‌های املاک دیده نمی‌شود.

بنگاه‌های املاک همدان خالی از مشتری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، ابراهیم جمالی ،  از کاهش معاملات مسکن از ابتدای سال تا کنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 4700 معامله در همدان صورت گرفته است.

    وی افزود: 40 درصد از معاملات ثبت شده در سیستم مشاورین املاک مربوط به مبایعه‌نامه است و 60 درصد به اجاره‌نامه اختصاص دارد.

    جمالی تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته 7200 معامله در سیستم مشاورین املاک همدان به ثبت رسیده بود که یکی از علل کاهش معاملات در سال 95 می‌تواند عدم دریافت کدرهگیری باشد.

    وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته دریافت کدرهگیری در معاملات ملکی الزامی بود اما دیوان عدالت اداری بخشنامه سازمان امور مالیاتی مبنی بر دریافت کدرهگیری از مشاورین املاک را باطل کرده است و امور مالیاتی دیگر با کدرهگیری مفاصا حساب مالیاتی صادر نمی‌کند.

    جمالی بیان کرد: در اوایل سال وضعیت بازار مسکن رونق خوبی پیدا کرده بود اما در حال حاضر هیچ مراجعه‌کننده‌ای در بنگاه‌های املاک دیده نمی‌شود.

    رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک همدان با بیان اینکه به بارنشستن بسته‌های حمایتی دولت از بخش مسکن نیازمند گذر زمان است، گفت: تحقق بسته‌های حمایتی دولت نیازمند گذشت چند ماه از اعلام آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی