مدیران خودروعصر اعتبار

وام اجاره تا پایان بهمن پرداخت می شود

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد کسانی که پیشتر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند اما روند پرداخت آنها به جریان نیفتاده است تا آخر بهمن ماه پرداخت این تسهیلات به آنها تمدید شده است؛ گفته می شود از ۳۰۲ هزار متقاضی تا کنون ۵۰ درصد افراد وام اجاره را دریافت کرده اند.

وام اجاره تا پایان بهمن پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اخیرا در جلسه کارگروه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد تا آخر بهمن پرداخت وام ودیعه اجاره ادامه پیدا کند. این مصوبه و این شرایط مربوط به کسانی است که پیش‌تر ثبت‌نام کردند، ولی روند پرداخت آنها به جریان نیفتاده است.

    این خبر را محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: ستاد کرونا دو مصوبه دیگر نیز داشته است. در تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد افرادی که کد رهگیری ندارند با پرداخت عدد محدود بتوانند کد رهگیری دریافت کنند.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، کسانی که فرم ج قرمز داشتند و هم‌اکنون فاقد مالکیت هستند مصوب شد بتوانند تسهیلات وام ودیعه اجاره را دریافت کنند. این مصوبات برای تعدادی از افرادی بوده که این مشکلات را داشتند.

    گفتنی است، برای متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن که اجاره آن‌ها به صورت دستی و بدون حضور در دفاتر املاک مبادله شده، مشاوران املاک موظف هستند با دریافت حداکثر 250 هزار تومان بدون نیاز به دریافت ارزش افزوده و با حضور موجر و مستأجر نسبت به ثبت اجاره‌نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند. این مبلغ برای اجاره نامه‌هایی که در بنگاه ثبت شده اما کد رهگیری ندارند هزینه ثابتی معادل 100 هزار تومان است و الزامی برای حضور موجر در بنگاه نخواهد بود.

    تا پایان آذرماه از مجموع 302 هزار و 334 متقاضی دریافت وام ودیعه تاکنون 148 هزار و 215 نفر نزدیک به 50 درصد توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.

    به گزارش ایسنا، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان 50، 30 و 15 میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات 13 درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.  در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت 36 ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه 540 هزار تومان، کلانشهرها 320 هزار تومان و سایر شهرها 160 هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار