مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش قیمت مسکن با عرضه خانه‌های خالی به بازار

عصر ساختمان- یک مقام مسئول گفت: ۵۰۰ هزار واحد خالی در تهران قرار دارند که اگر این واحدها در اختیار مردم قرار می‌گرفتند قیمت مسکن کاهش می‌یافت.

کاهش قیمت مسکن با عرضه خانه‌های خالی به بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مالیات بر خانه‌های خالی گفت: یکی از موضوعاتی که سعی کرده‌ایم در مجلس، کمیسیون عمران و کمیسیون‌های دیگر همواره به آن توجه کنیم، حرکت به سمت عدالت اجتماعی و کنترل قیمت‌ها در حوزه مسکن است.

    او ادامه داد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی یعنی بحث مالیات برعایدی سرمایه هم در کمیسیون اقتصادی در حال تهیه  است، براین اساس اگر فردی وارد بازار مسکن شد و خواست این زمین یا مسکن را برای سفته بازی یا دلال بازی نگه دارد  مکلف است مالیات آن را پرداخت کند.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح جهش تولید مسکن کسانی که نیاز مسکن مردم را برطرف می‌کنند مورد حمایت ما قرار می‌گیرند و قرار است این طرح در صحن علنی مجلس تصویب شود.

    یوسفی بیان کرد: طبق سرشماری سال 95 ما 2 میلیون و 500 هزار واحد خالی داریم که از این تعداد 500 هزار واحد در تهران قرار دارند، ولی اگر این واحدها در چرخه مصرف مردم قرار می‌گرفت به کاهش قیمت مسکن کمک می‌کرد.

    به گفته این مقام مسئول متاسفانه در 10 ماه گذشته چیزی بالغ بر 150 الی 200 درصد افزایش قیمت در حوزه مسکن داشته‌ایم.

    او گفت: متاسفانه با این افزایش قیمت، خرید خانه که هیچ قیمت رهن و اجاره هم برای اقشار جامعه بسیار زیاد شده است، ولی در این طرح پیش بینی ما این است که هرکسی در سه ماه آینده آمد و خود اظهاری کرد این معافیت را داشته باشد،  چون قرار بود این قانون در 3 سال گذشته اجرا شود.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن در صحن مجلس و جزئیات آن در کمیسیون عمران به تصویب رسیده و باید سریع‌تر به سرانجام برسد چرا که معتقدیم با عملیاتی شدن این طرح، بازار مسکن کنترل و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار