مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت آریان سیستم رو در گفت و گو با عصر ساختمان :

قیمت فولاد در ایران فراتر از بازارهای بین المللی است

عصر ساختمان- برای تولید آسانسور و تجهیزات وابسته فولاد را دو برابر قیمت جهانی خریداری می کنیم. این در حالی است که محصولات ما از نظر کیفیت و طراحی با کشورهای اروپایی برابراست اما هزینه های داخلی باعث می شود نتوانیم با سایر کشورها از نظر قیمت رقابت کنیم.

قیمت فولاد در ایران فراتر از بازارهای بین المللی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    دیلمقانی، مدیر عامل شرکت آریان سیستم رو که از سال 1372 وارد حوزه فولاد شده است در خصوص مشکلات این صنعت  به خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان »گفت: با توجه به نیاز روز افزون صنعت ساختمان به تولید درب آسانسور در ایران وارد این صنف شدیم و هم اکنون شرکت ما علاوه بر فعالیت عمده ای که در حوزه درب آسانسور دارد در تولید تابلوهای آسانسورهم فعالیت خود را آغاز کرده است. در مقطعی شرکت ما توانست از نظر حجم تولید و کیفیت درب های آسانسورمقام اول را در بین فعالان صنعت کسب کند.
    دیلمقانی حمایت و پشتیبانی از صادرات آسانسور و تجهیزات وابسته را نامطلوب دانست ودر این باره گفت: فعالان صنف آسانسور برای صادرات محصولات نیاز به مواد اولیه از جمله فولاد دارند. اما قیمت فولاد در ایران بی ثبات است، به همین دلیل فولاد را دو برابر قیمت جهانی خریداری می کنیم. این در حالی است که محصولات ما از نظر کیفیت و طراحی با کشورهای اروپایی برابراست اما هزینه های داخلی باعث می شود نتوانیم با سایر کشورها از نظر قیمت رقابت کنیم. از سویی دیگر هزینه های بالای حمل و نقل کالا و نرخ های گمرکی به هزینه های صادرات اضافه می شود.
    وی همکاری بیشتر مسئولان و معاونان وزارت  صنعت، معدن و تجارت با مدیران شرکت ها را راهکاری برای بهبود این صنعت در کشور بر شمرد و ادامه داد: مسئولان دولت باید باحضور در نمایشگاه ها با مدیران شرکت ها ارتباط  برقرار  کرده و رسیدگی به مشکلات این صنف را در الویت قرار دهند.
      مدیرعامل "آریان سیستم رو" کنترل قیمت فولاد را بسیارمهم دانست وافزود: تمام تولید کنندگان آسانسورنیازمبرمی به فولاد دارند اما متاسفانه برای واردات فولاد تعرفه های زیادی در نظر گرفته شده است. این تعرفه های زیاد به جهت مختل نشدن در فروش فولاد داخلی است.اما در کشور ما فولاد با دو برابر قیمت های جهانی به فروش می رسد. برای حل این مساله باید با افزایش تولید داخلی قیمت ها را مهار کرد یا برای واردات این کالا بستر مناسبی فراهم کرد تا فضای خرید و فروش این محصول  رقابتی شود و قیمت ها به حد مناسب خود برسد.
    وی نظارت دوره¬ای سازمان استاندارد ازآسانسورهای نصب شده در ساختمان را راهکاری برای ارتقای تکنولوژی صنعت آسانسور دانست و اظهار کرد: بازرسی اولیه که پس ازاتمام ساخت و نصب آسانسور صورت می گیرد کافی نیست، چرا که مشکلات موجود در آسانسور بعد از دوسال نمایان می شود و برای تشخیص آن باید نظارت دوره ای انجام بگیرد. متاسفانه هنوز فرمولی برای اجرای نظارت دقیق و دوره ای تعریف نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار