مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه سازان استان همدان:

همچنان به رونق بازار مسکن خوش‌بین هستیم

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه همچنان به رونق بازار مسکن خوش‌بین هستیم، گفت: انبساطی که در بخش پولی باید به وجود می‌آمد، وارد بازار مسکن نشد.

همچنان به رونق بازار مسکن خوش‌بین هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا ، منطقه همدان،شاپور قلیچ‌خانی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها درخصوص رونق ساخت و سازها به لحاظ مکانیسم کلی اقتصاد کشور درست بود و کار هم شروع شد اما کم‌لطفی سیاستگذاران باعث شد این رونق ادامه نیابد به طوریکه در اوایل سال تقاضای 15 درصدی برای خرید مسکن به وجودد آمد که کافی نبود.

    کم‌لطفی سیاستگذاران باعث شد بازار مسکن رونق نیابد

    وی افزود: کم‌لطفی سیاستگذاران و اجرایی نشدن بسته‌ها و تسهیلات موردنظر باعث شد بازار مسکن آنچنان که انتظار می‌رفتریال رونق پیدا نکند.

    وی عنوان کرد: توانستیم مشکلات موجود را به مسئولان منعکس کنیم و تاحدی هم توجه شد و خوشبختانه شاهد این هستیم که نرخ سودهای بانکی و نرخ سود تسهیلات کاهش یافته است.

    قلیچ‌خانی با اشاره به اینکه مسئولان به صرافت افتادند تا مشکل بازار مسکن را حل کنند، بیان کرد: امیدواریم تا پایان 3 ماهه دوم سال بازار رونق پیدا کند و افرادی که مأیوس شده و از فعالیت کنار کشیدند، دوباره به کار بازگردند و سرمایه‌گذاری کنند.

    با کاهش نرخ سودبانکی سرمایه‌های بخش خصوصی وارد بازار می‌شود

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان گفت: باید به وضعیت کلان کشور هم توجه داشته باشیم چرا که مشکل ما تنها در بخش مسکن نیست و دولت مشکلات فراوانی دارد.

    وی تأکید کرد: اگر نرخ سودهای بانکی کاهش یابد سرمایه‌های بخش خصوصی به طور قطع و یقین وارد بازار کار خواهد شد و ما همچنان خوش‌بین هستیم.

    قلیج‌خانی اظهار کرد: برای اینکه این بخش را به حرکت دربیاوریم واقع‌نگری لازم است و به نظر می‌رسد در 3 ماهه دوم سال این حرکت بیشتر شود.

    تسهیلات بانک مسکن عملا ترغیب‌کننده نبوده است

    وی با اشاره به افزایش 20 درصدی مراجعات بنگاه‌ها برای خرید مسکن، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر مراجعه به بنگاه‌ها برای خرید مسکن 20 درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه تسهیلات بانک مسکن عملا ترغیب‌کننده خرید مسکن نبوده است، گفت: بسته‌هایی همچون پرداخت وام مسکن با مشکلاتی مواجه شده است.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان خاطرنشان کرد: اقساط بازپرداخت وام مسکن باید با توجه به قدرت خرید مردم مشخص شود چرا که بسته‌های حمایتی مسکن عملا کارایی مورد انتظار مسکن‌سازان را نداشته است.

    قلیچ‌خانی با اشاره به اینکه موفق شدیم رسوب بانک مسکن را برداریم، عنوان کرد: از مسئولان استان می‌خواهیم مسائل و مشکلات مسکن‌سازان را به مرکز و وزارت مسکن و شهرسازی و گروه اقتصادی دولت انعکاس دهند تا تصمیم‌گیری عقلایی، منطقی و مبتنی بر واقعیت‌های جامعه در این زمینه صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو