مدیران خودروعصر اعتبار

سقف تسهیلات ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، تسهیل شرایط اعطا و شتاب بخشی در پرداخت آن در استان خبر داد.

سقف تسهیلات ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایرنا ،مهدی آل وردی روز یکشنبه افزود: بانک مسکن کشور در راستای خروج اقتصاد از رکود و کمک در این زمینه رویکرد و سیاست باز اعتباری در حوزه ساخت مسکن را در پیش گرفته است.
    وی بیان کرد: به همین منظور به متقاضیان ساخت دو واحد مسکونی و بیشتر از آن مشروط به داشتن سند و پروانه صادره از سوی شهرداری به ازای هر واحد تا سقف یک میلیارد و 300 میلیون ریال در یاسوج و یک میلیارد ریال در دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با نرخ سود 18 درصد تسهیلات ساخت اعطا می کند.
    وی در زمینه روند پرداخت و مدت زمان لازم برای اعطای تسهیلات به متقاضیان، عنوان کرد: بانک مسکن کشور از سال 95 نقش حمایتی خود در بسته خروج از رکود اقتصادی را ایفا کرد و زیرساخت لازم برای این خدمت را نیز فراهم کرده است.
    آل وردی ابراز داشت: متقاضی می تواند با خیال آسوده از امروز برای ساخت مسکن اقدام کند و از حمایت بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز بهره مند شود.
    مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد افزود: متقاضیان در صورت تکمیل بودن مدارک می توانند کمتر از 10 روز قرارداد مشارکت با بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد امضا کنند و پس از حداقل 20 درصد پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی نیز نخستین قسط از تسهیلات را دریافت کنند.
    آل وردی گفت: اقساط بعدی تسهیلات نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی و تایید کارشناسان بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود.
    وی با اشاره به دو طرح ویژه دیگر برای انبوه سازان مسکن در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در طرح تضمین معاملات هر انبوه ساز مسکن در این استان که قصد فروش واحد مسکونی خود را به صورت قسطی دارد می تواند از تضمین بانک مسکن استان برخوردار شود.
    آل وردی اظهار کرد: بسیاری از انبوه سازان مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تمایل به این کار داشتند اما خطرپذیری واریز نشدن اقساط از سوی خریدار مانع از انجام معامله می شد.
    وی عنوان کرد: با این طرح بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد خیال انبوه ساز مسکن آسوده می شود زیرا بانک مسکن استان یک میلیارد و 500 میلیون ریال از این معامله را با حداکثر قسط ماهانه 30 میلیون ریال تضمین می کند.
    آل وردی ابراز داشت: این بدان معناست که چنانچه خریدار قسط خود را واریز نکند بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد در سررسید ماهانه مبلغ توافق شده را به حساب فروشنده واریز خواهد کرد.
    مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد در زمینه طرح ویژه دوم برای انبوه سازان مسکن در این استان، افزود: این طرح نبود اطمینان بین پیش خریدار و پیش فروشنده را از بین می برد.
    آل وردی گفت: سازندگان مجتمع های مسکونی که قصد پیش فروش واحدهای خود را دارند به دشواری می توانند پیش خریدار پیدا کنند زیرا تضمین محکمی برای انجام تعهدات طرفین وجود ندارد.
    وی بیان کرد: حساب امانی بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قرارداد بین پیش فروشنده و پیش خریدار مبالغ مورد توافق را از پیش خریدار دریافت کرده و در حساب امانی نگه می دارد و پس از تایید کارشناس بانک به نسبت پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی مبلغ را به حساب سازنده انتقال می دهد.
    آل وردی اظهار کرد: با این طرح خیال طرفین آسوده می شود که مبالغ صرف پروژه شده و احتمال سوء استفاده به حداقل می رسد.
    وی تسهیلات مسکن بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد را متنوع دانست و عنوان کرد: اعتبار کافی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان در این استان وجود دارد اما ممکن است از نظر زمانی این شرایط پرداخت محدود باشد.
    آل وردی ابراز داشت: لازم است که متقاضیان ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده از چنین فرصت ارزنده ای به این نکته مهم توجه داشته باشند.
    وی تسهیلات ساخت مسکن انفرادی را جزو امکانات جدید بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و افزود: علاوه بر انبوه سازان متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی انفرادی نیز می توانند در یاسوج تا سقف 800 میلیون ریال و در دیگر شهرهای استان تا 700 میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن انفرادی دریافت کنند.
    آل وردی نرخ تسهیلات بدون سپرده را 18 درصد دانست و گفت: دارندگان حساب صندوق مسکن تسهیلات را ارزانتر و با نرخ 11 درصد دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو