مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره‌نشینی در غرب پایتخت سخت‌تر است یا شرق؟

عصر ساختمان- تحقیقات میدانی از وضعیت اجاره‌بها در مناطق مختلف شهری از ارائه نرخ‌های متفاوت در مناطق و محلات مختلف حکایت دارد.

اجاره‌نشینی در غرب پایتخت سخت‌تر است یا شرق؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی فایل‌های اخیر در بازار اجاره که در بنگاه‌های معاملات ملکی ارائه شده، نشان می‌دهد در محلات مختلف پیشنهادهای موجران، هم به‌صورت رهن کامل و هم به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره بوده است.

    این‌طور که در فایل‌های برخی بنگاه‌های معاملات ملکی دیده می‌شود، متقاضیان بازار اجاره اگر عجله ندارند، می‌توانند احتمالا ملک مورد نظر خود را (یا به‌صورت رهن کامل یا به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره) جست‌وجو کنند.بر اساس تحقیقات میدانی، قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌های مناطق شمالی تهران محدوده‌های متنوعی دارد. به‌عنوان مثال در این مناطق میزان پول پیش (ودیعه) پیشنهادی در برخی فایل‌ها از 200 میلیون تومان به بالا دیده می‌شود. البته برای این فایل‌ها نرخ اجاره‌بها در محدوده 6 تا 8 میلیون تومان پیشنهاد شده است. همچنین در مناطق شمال شرقی فایل‌های پیشنهاد شده برای رهن کامل در محدوده 200 تا 400 میلیون تومان ارائه شده است. اجاره‌بهای پیشنهادی در این مناطق غالبا بین 3 تا 5 میلیون تومان است.در مناطق شرقی پایتخت میزان رقم‌های پیشنهاد شده برای پول پیش از حدود 50 میلیون تومان آغاز می‌شود و غالبا تا 200 میلیون تومان پیشنهاد شده است.اما در مناطق غربی نیز فایل‌های رهن و اجاره در محدوده‌های متنوع دیده می‌شود. نرخ‌های پیشنهادی برای پول پیش در محدوده‌های 100 تا 500 میلیون از سوی موجران به بنگاه‌های معاملات ملکی اعلام شده است. نرخ‌های پیشنهادی برای اجاره واحدهای با کمتر از 200 میلیون تومان ودیعه، غالبا بین 2 تا 5 میلیون تومان است.در مناطق مرکزی نیز در فایل‌های پیشنهادی بازار اجاره، رقم‌هایی در محدوده 300 تا 450 میلیون تومان بیشتر دیده می‌شود. نرخ اجاره‌بهای پیشنهادی در این مناطق غالبا تا سقف 4 میلیون تومان است.فایل‌های رهن و اجاره ملک در مناطق جنوبی تهران نیز بیشتر محدوده 50 تا 150 میلیون تومان به‌عنوان ودیعه و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان از سوی موجران این مناطق پیشنهاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو