مدیران خودروعصر اعتبار

اتفاق جدید در بودجه ۱۴۰۰؛

اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای ساخت مسکن محرومان

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۰ هزار خانه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و نیازمندان پیش بینی شده است که این مسئله برای نخستین اتفاق می افتد زیرا سال های گذشته ردیف خاصی برای این موضوع وجود نداشت.

اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای ساخت مسکن محرومان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سید مرتضی بختیاری در آیین رونمایی از 352 واحد مسکونی در حال ساخت مددجویان استان تهران اظهار کرد: یکی از مأموریت های اصلی کمیته امداد توانمندسازی است و در این زمینه برنامه ریزی از سوی کمیته امداد تهیه شده است.

    وی تصریح کرد: کمیته امداد از پولی که به عنوان صدقه توسط خیرین و هموطنان داده می شود کمک هایی را به سالمندان، بیماران صعب العلاج انجام می دهد و تا آخر عمر نوکری آنها را می کند ولی برای افرادی که می توانند توانمند شوند هم اقداماتی را انجام می دهد.

    رئیس کمیته امداد تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در راستای تامین درآمد با ثبات با رعایت تکریم و حرمت آنهاست و این موضوع در صدر برنامه های کمیته امداد قرار دارد.

    بختیاری با اشاره به 3 رکن اصلی توانمندسازی خاطر نشان کرد: اشتغال، مسکن و همچنین تزریق خودباوری و فرهنگسازی 3 رکن اصلی توانمندسازی محسوب می شود که کمیته امداد برای هر کدام از این 3 رکن، برنامه هایی را تهیه کرده است.

    وی ادامه داد: در سال 1399، 6200 میلیارد تومان تسهیلات قرضه الحسنه در حوزه کمیته امداد برای ایجاد 200 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است که تا به امروز 114 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و تا پایان سال این تعداد به 200 هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

    رئیس کمیته امداد گفت: رکن بعدی توانمندسازی و مسکن است. مسکن در سبد حمایتی نیازمندان قرار دارد و مجموعه امداد با رعایت احترام و تکریم و بدون منت گذاری به خانواده های تحت پوشش به این مسئله توجه دارد.

    بختیاری افزود: در حال حاضر 6 هزار نخبه در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و وظیفه کمیته امداد نوکری و تکریم و احترام به خانواده های تحت پوشش است.

    وی با اشاره به بازدید از 352 واحد مسکونی در حال ساخت خاطر نشان کرد: میانگین پیشرفت این واحدها حدود هفتاد درصد است و انتظار داریم این تعداد واحد تا 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار بگیرد.

    رئیس کمیته امداد در ادامه با اشاره به رقم اختصاص داده شده در لایحه بودجه 1400 گفت: خوشبختانه در لایحه بودجه سال آینده 5 هزار میلیارد تومان برای احداث 50 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین نیازمندان پیش بینی شده است که این مسئله برای نخستین بار است چرا که در سال های گذشته ردیف خاصی برای این موضوع پیش بینی نمی شد.

    بختیاری با اشاره به برنامه ریزی کمیته امداد برای احداث لوله کشی گاز در مناطق روستایی گفت: بر اساس بازدیدی که اخیرا انجام شده است بالغ بر 48 هزار واحد مسکونی که بیشتر در مناطق روستایی قرار دارند نیاز به لوله کشی گاز دارند که این موضوع با همکاری و هماهنگی استانداران انجام خواهد شد. همچنین 39 هزار واحد مسکونی نیز نیاز به سرویس های بهداشتی یا نوسازی آن دارند که این موضوع نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو