مدیران خودروعصر اعتبار

۴۸ درصد کل حوادث کار در بخش ساختمان

عصر ساختمان- یک مقام مسئول در وزارت کار هزینه‌های ناشی از حوادث کار و بیماری‌ها را به اندازه یارانه‌ها دانست و گفت: ۴۸ درصد کل حوادث کار در بخش ساختمان است.

۴۸ درصد کل حوادث کار در بخش ساختمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر ، محمد اصابتی با بیان اینکه هزینه حوادث ناشی از کار و بیماری به اندازه پرداخت یارانه ها است گفت: اگر هزینه حوادث ناشی از کار و بیماری ها به طور متوسط برابر با 4 تا 5 درصد درآمد ناخالص ملی هم باشد، همه ساله رقم هنگفتی صرف خسارت های مستقیم و غیرمستقیم این حوادث می شود.

    مدیرکل بازرسی کار وزارت کار به جابجایی آمار حوادث ناشی از کار در بخش های صنعت و ساختمان طی یک دهه گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 1382 بخش صنعت حدود 45 درصد حوادث کشور را به خود اختصاص می داد و سهم بخش ساختمان در وقوع حوادث 32 درصد بود اما در سال 1392 این رقم جابجا شد به طوری که سهم بخش ساختمان در حوادث کشور به طور متوسط به 48 درصد رسید و سهم بخش صنعت کاهش قابل ملاحظه ای یافت.

    اصابتی درباره دلایل این جابجایی بیان داشت: رعایت مباحث ایمنی، سلامت و محیط زیست HSE در صنایع کشور به طور قطع، یکی از دلایل کاهش حوادث در محیط های صنعتی است اما متاسفانه طی سال های اخیر، ساختمان سازی از حالت کار تخصصی خارج شده و افراد زیادی که فقط سرمایه این کار را داشته و از تخصص لازم برخوردار نبوده اند وارد این حوزه شده اند که همین امر افزایش آمار سوانح و حوادث در ساختمان سازی را رقم زده است.

    وی به حضور 17 دستگاه وظیفه مدار در بخش ساختمان کشور اشاره کرد و گفت: انتظار داریم تمام این دستگاه ها در حوزه HSE، مشارکت مستقیم و صریح داشته باشند و مسئولیت های لازم را بپذیرند.

    این مقام مسئول در وزارت کار در عین حال از کاهش حوادث ساختمانی کشور طی یکسال گذشته خبر داد و بیان داشت: برخی افراد، این کاهش را ناشی از کاهش میزان ساخت و ساز در کشور می دانند در حالی که ما آمار حوادث را به ازای هر 100 هزار نیروی کار و طبق استانداردهای بین المللی استخراج می کنیم.

    اصابتی افزود: تنها 5 درصد از کارگران کشور، آموزش ایمنی را فرا گرفته اند و باید دقت کنیم که آموزش مهارت با ایمنی، دو مقوله کاملا متفاوت است زیرا مهارت، جنبه تخصصی و حرفه ای دارد و برخورداری از مهارت، نباید بهانه ای برای فرا نگرفتن اصول ایمنی باشد.

    مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اظهارداشت: آمارهای ما نشانگر کاهش 20 درصدی آمار فوتی های ناشی از حوادث است. همچنین آمار حوادث منجر به فوت در کشور از 5.5 نفر در روز طی چهار سال گذشته به 4 نفر در روز کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار