مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:۳۷۶۸ هکتار از مساحت شهر تهران را بافت های فرسوده در بر دارد که یک و نیم میلیون نفر از جمعیت پایتخت ساکن این بافت ها هستند.

بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: 3768 هکتار از مساحت شهر تهران را بافت های فرسوده در بر دارد که یک و نیم میلیون نفر از جمعیت پایتخت ساکن این بافت ها هستند و از یک میلیون پلاک شهر تهران در بافت فرسوده حدود 50 درصد از205 هزار پلاک را ریزدانه های نفوذ ناپذیر و فاقد استحکام مهندسی تشکیل داده اند.

    وی در خصوص یکی از علت های عدم همکاری افراد ساکن در بافت های فرسوده تصریح کرد: با توجه به بالا بودن سرانه خانوار در این بافت ها، اغلب خانواده های ساکن در پلاک های ریز دانه، تاًمین بخشی از هزینه معیشت خود را به وسیله انجام فعالیت های اقتصادی در محل زندگی خود انجام می دهند و از این رو در مقابل نوسازی محل سکونت خود مقاومت نشان می دهند.

    فتح اللهی ادامه داد: در همین راستا 27 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی که شامل17 مرکز در شهرستان ها و 10 مرکز در شهر تهران به منظور ارتقای توانمندی ها و ایجاد فرصت های شغلی برای ساکنان این بافت ها و تبدیل مهارت های نسبی به مهارت های پایدار، در نتیجه سعی در رفع معضل معیشتی آنان وجود دارد.

    وی با اشاره به اعطای وام به پلاک های ریزدانه گفت: یارانه دولت برای هر وام 20 میلیون تومان است که 10 میلیون به وسیله دولت و مابقی آن توسط شهرداری ارائه می شود، همچنین مالکان پلاک های ریزدانه زیر 100 متر مربع که قطعات خود را طی طرح جامع و تفصیلی به 100 تا150 متر برسانند، از یارانه کامل بهره مند خواهند شد.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران به یکی از ایرادات طرح های جدید شهری اشاره کرد و افزود: یکی از ایرادات طرح های جدید شهری عدم استفاده از تجربیات گذشته و پیشینه های تاریخی شهر توسط مدیران، شهرسازان و مجریان بوده که دارای عملکردی ضعیف است و بیشتر بر ابزارهای جدید ساختمان سازی و چگونگی به هم پیوستن آن تمرکز داشته تا نهفته های تاریخی آن مکان، که محله دروازه غار یکی از این محلات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو