مدیران خودروعصر اعتبار

مشکل تأمین مسکن مددجویان مازندران برطرف شد

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به افزایش خدمات سازمان بهزیستی در سه سال اخیر گفت: خوشبختانه با شناسایی مددجویان فاقد خانه، مشکل تامین مسکن مددجویان مازندران رفع شد.

مشکل تأمین مسکن مددجویان مازندران برطرف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ، سید سعید آرام در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های مختلفی در حوزه ارتقا شاخص بهره‌مندی مددجویان از خدمات سازمان بهزیستی انجام شده است.

    وی افزود: بالغ بر 150 فعالیت توسط سازمان بهزیستی برای مددجویان انجام می‌شود و باید بتوانیم به بهتر زندگی کردن بیاندیشیم و از قبل و بعد فوت افراد سازمان بهزیستی به آحاد جامعه خدمات ارائه می‌کند.

    مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه 138 خانوار شهری و 127 خانوار روستایی فاقد مسکن در استان در بین معلولان شناسایی شده است، تصریح کرد: تاکنون زمینه تامین مسکن 76 خانوار روستایی و 36 خانوار شهری در استان فراهم شده است.

    آرام با بیان اینکه تامین لوازم کمک توانبخشی معلولان استان اکنون به روز شده است، گفت: همه افرادی که در نوبت کمک توانبخشی بودند در اسرع وقت محصولات مورد نیاز خود را به صورت رایگان از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

    وی با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی معلولان استان خریداری و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفت، افزود: ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری به معلولان در سال‌های اخیر نیز رشد یافته است.

    مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در جهت توانمندسازی جامعه هدف مازندران رتبه ممتازی را نسبت به کشور کسب کرده است، گفت: سال قبل بالغ بر 205 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار جامعه هدف قرار داده و 11 میلیارد ریال هزینه بیمه ای مددجویان استان را پرداخت کردیم.

    آرام با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار معلول استان زیرپوشش خدمات بهزیستی استان هستند، افزود: 13 هزار زن سرپرست خانوار استان نیز از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

    وی با اعلام اینکه امسال توانستیم در حوزه رشد افزایش طلاق نقش موثری را در استان ایفا کنیم، گفت: در سه ماهه نخست امسال این میزان رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل متوقف شده است.

    مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه جامعه باید آموزش‌های مهارت‌های زندگی و فرزندپروری را به خوبی آموزش ببیند گفت: خدمات اورژانس اجتماعی در استان گسترش یافته و سال گذشته 14 هزار نفر به تلفن 123 مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی استان تماس و خدمات دریافت کردند.

    آرام با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از نابینایی و ناشنوایی کودکان در استان، بیان کرد: با انجام اقدامات مراکز توانبخشی توانستیم زمینه نابینایی و ناشنوایی کامل 9500 کودک استان را جلوگیری کنیم.

    وی تعداد مهدهای کودک استان را بالغ بر 877 واحد اعلام کرد و گفت: 476 روستا مهد در استان فعال شده و 30 هزار کودک زیر شش سال از مهدهای کودک شهرها و روستاهای استان استفاده می‌کنند.

    مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه مازندران سال گذشته رتبه برتر کشور در مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان را کسب کرده است، افزود: شهرداری ساری به عنوان شهرداری برتر استان نقش بسیار اثرگذاری در تقویت این فرهنگ داشته است.

    گفتنی است ؛22 تا 28 تیرماه هر سال به هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی