مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش نرخ سود بانکی به نفع همه بازارهاست

عصر ساختمان- کاهش نرخ سود بانکی در پی کاهش نرخ تورم به نفع همه بازارها از جمله بازار مسکن است.

کاهش نرخ سود بانکی به نفع همه بازارهاست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از عصر بازار ، دکتر حسین عبده تبریزی استاد مدیریت مالی  اظهار داشت : کاهش نرخ تورم از محدوده 40 درصد تا زیر ده درصد بزرگترین دستاورد دولت یازدهم است که رفتارهای اقتصادی را درهمه بازارها پیش بینی پذیر و قابل اطمینان کرده است .

    وی افزود : کاهش نرخ سود بانکی به نفع همه شهروندان از جمله موجران است که مسکن خود را اجاره می دهند چون پولی که با این نرخ تورم به دست می آورند پول پرقدرت و دارای قدرت خرید بالا است .

    عبده تبریزی گفت : این کاهش نرخ سود باعث می شود نقدینگی به سمت تولید برود و باعث افزایش اشتغال فرزندان این مملکت خواهد شد واز بیکاری فرزندان موجران هم خواهد کاست بنابراین باید به طور همه جانبه این موضوع را ارزیابی کرد .

    وی افزود : البته نرخ باید باز هم کاهش یابد چون در زمانی در مقابل تورم40درصدی حداکثر 23 درصد سود بانکی پرداخت می شد و در حال حاضر در مقابل تورم زیر 10 درصد بالای 15 درصد سود سپرده بانکی پرداخت می شود که ارزش واقعی آن بیش دوره قبل است.

    عبده تبریزی گفت : مالکان مسکن های اجاره ای همواره ترکیبی از ودیعه و اجاره ماهانه را در نظر می گیرند و نمی توان ادعا کرد کاهش نرخ سود سپرده های بانکی پیامدهای منفی در بازارهای اجاره داشته باشد.

    تحلیلگر بخش مسکن و مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی  درباره عوامل موثر بر اجاره و قیمت مسکن گفت : هزینه اجاره مسکن تحت تاثیر تغییرات جمعیتی ، نرخ سود بانکی ، وضع عمومی اقتصاد و سیاست های دولت است و تغییر نرخ سود بانکی تاثیر مستقیم بر اجاره مسکن ندارد و معمولا نرخ اجاره با تورم افزایش می یابد و بخشی از مبلغ اجاره بها به صورت ودیعه پرداخت می شود، با کاهش نرخ سود بانکی، مالکان تلاش میکنند سود کمتری را که روی ودیعه دریافت می کنند و با کاهش نرخ سود بانکی، اجاره در ایران نیز در بلند مدت کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی