مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص ۱۵ درصد یارانه به طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای لرستان

عصر ساختمان- استاندار لرستان از اختصاص ۱۵ درصد یارانه به طرح‌های سرمایه گذاری در روستاهای لرستان خبر داد.

اختصاص ۱۵ درصد یارانه به طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای لرستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که به منظور بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان دورود در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به تهیه سند اقتصاد مقاومتی روستاهای استان اظهار داشت: به منظور افزایش سرمایه گذاری در روستاها 15 درصد یارانه به طرح‌های سرمایه گذاری در روستاهای استان لرستان اختصاص می‌یابد.

    وی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با ریاست جمهور پنج درصد از یارانه طرح‌های سرمایه گذاری در روستاهای لرستان توسط استانداری، پنج درصد بانک سینا و پنج درصد نیز توسط ریاست جمهوری اختصاص می‌یابد، افزود: در روستاها خدمات زیادی ارائه شده است؛ اما چون شغل ایجاد نکرده‌ایم جمعیت روستاها رو به کاهش است و با این حال امیدواریم با اختصاص یارانه به طرح‌های سرمایه گذاری مشکل سرمایه گذاری در روستاها هم برطرف شود.

    استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ای ارائه شود که تا پایان سال 95 نیروگاه 50 مگاواتی تولید برق به عنوان طرح جایگزین کارخانه راکد خمیر مایه دورود به بهره‌برداری برسد، گفت: برای انتقال تجهیزات این نیروگاه از گمرگ موضوع را با نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس پیگیری می‌کنیم.

    بازوند تصریح کرد: باید تا چهار ماه آینده نیروگاه جایگزین کارخانه خمیر مایه دورود تعیین تکلیف شود بعد از 9 سال خمیرمایه را تعیین تکلیف کنیم.

    وی با بیان اینکه اجرای فاز چهارم کارخانه سیمان را در لرستان نمی‌شود پیگیری کرد، افزود: اگر در این زمینه به جمع بندی نرسیم باید نزد وزیر برویم.

    استاندار لرستان خواستار افزایش میزان بهسازی راه‌های روستایی شهرستان دورود از 30 کیلومتر به 50 کیلومتر شد و گفت: بهسازی 30 کیلومتر راه روستایی در شهرستان دورود کم است و باید افزایش یابد.

    بازوند ضمن خذف یکی از پروژه‌های مسکن مهر شهرستان با عنوان صدور سند مسکن مهر بیان کرد: اجرای کمربندی دورود جایگزین پروژه صدور سند مسکن مهر می‌شود؛ البته با توجه به اینکه این پروژه تا سال 96 تکمیل نمی‌شود ضرورت دارد که اداره کل راه و شهرسازی درصد پیشرفت، میزان سرمایه گذاری و کیلومتر اجرای این پروژه را تا پایان سال 96مشخص کند.

    وی بر ضرورت تکمیل دو دستک پل لبان تا پایان سال 95 تاکید کرد و افزود: برای تکمیل این پل با توجه به اینکه با بهره‌برداری از آن چند روستا به هم وصل می‌شوند 400 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

    استاندار لرستان خواستار جایگزین کردن طرح هتلینگ بیمارستان دورود به جای احداث خوابگاه دانشجویی شد و گفت: ضرورت دارد که تکمیل بیمارستان نیمه کاره شهرستان دورود در بین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد تا حساسیت نسبت به تکمیل این بیمارستان افزایش یابد.

    بازوند افزود: با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای واگذاری عملیات تکمیل بیمارستان نیمه کاره دورود با این قرارگاه مذاکره می‌کنیم.

    وی با اشاره به اهمیت فعالیت شبانه روزی درمانگاه چالانچولان که مجوز آن شبانه روزی است؛ اما تنها در شیفت صبح به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، عنوان کرد: تمام درمانگاههای شبانه روزی مشابه درمانگاه چالانچولان باید ارائه خدمات آنها شبانه روزی شود چون این درمانگاه‌ها در موقعیت سوق الجیشی قرار دارند.

    استاندار لرستان ضمن موافقت با ارائه خدمات جنرال در زایشگاه تامین اجتماعی دورود در صورت بهره‌برداری از زایشگاه دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان، گفت: طبق برنامه قرار بود که 53 طرح اقتصاد مقاومتی در تیرماه در استان به بهره‌برداری برسد که خوشبختانه تاکنون با تلاش قابل تقدیر مدیران استان تاکنون 47 طرح نهایی و آماده بهره‌برداری شده‌اند.

    بازند با بیان اینکه شهرستان دورود در مجموع دارای80 پروژه اقتصاد مقاومتی است که 40 پروژه آنها جزو پروژه‌های استانی محسوب می‌شوند، افزود: دو میلیارد تومان به شرکت بهراد دورود اختصاص می‌یابد.

    وی تصریح کرد: ضرورت دارد که کمیته‌ای تشکیل و موضوع الحاق روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت دورود به این شهر را مورد بررسی قرار دهد. در هر حال اگر در حال حاضر به این موضوع رسیدگی نشود باید هزینه بیشتری را برای ارائه خدمات به این روستاها که در 10 سال آینده به مناطق حاشیه نشین شهری تبدیل می شوند، پرداخت کنیم.

    استاندار لرستان خواستار احداث پارک بانوان دورود به عنوان یکی ازمطالبات مردم این شهرستان شد و گفت: انتظار دیگری که از شهرداری وجود دارد این است که خدمات عمران شهری درمنطقه ناصرالدین را که به شهر دورود ملحق شده است، افزایش دهند.

    بازوند با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص واحدهای سنگبری راکد تصمیمی گرفته نشده است، بیان کرد: باید نقشی را برای واحدهای سنگبری در اقتصاد مقاومتی در نظر بگیریم.

    وی افزود: واحدهای سنگبری که با 20 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند با دریافت تسهیلات می توانند ظرفیت تولید خود را تا 70 درصد افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار